‌۶ مهرماه، آغاز سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه 2مهر آغاز سال تحصیلی در کشور است، افزود: آغاز سال تحصیلی جدید با دهه پایانی سفر مقارن شده است و در این ایام بعضی مدارس استان برای زائران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل در خراسان رضوی سال تحصیلی جدید از 6مهر آغاز می‌شود.

شوشتری گفت: در سال تحصیلی جدید ۸هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان استان اضافه می‌شود. مدارس دولتی در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان فقط حق دریافت هزینه بیمه و کتاب دارند و دریافت هرگونه هزینه اضافه تخلف است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امسال بیش از ۵۷۰۰معلم به تعداد معلمان آموزش و پرورش استان اضافه می‌شود که از این تعداد ۳۰۰۰نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و حدود ۲۷۰۰نفر از قبول‌شدگان آزمون استخدامی ماده ۲۸ کشوری هستند که در حال تکمیل پرونده برای پیوستن به آموزش و پرورش استان هستند.

شوشتری درباره مدارس کانکسی در استان گفت: از ابتدای مهرماه ساخت مدارس جدید آغاز می‌شود و این مدارس جایگزین مدارس کانکسی در استان می‌شوند. همچنین، تا دو سال آینده همه مدارس کانکسی استان جمع‌آوری می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی جدید هزینه سرویس مدارس نیز ۳۰درصد افزایش می‌یابد.