خواسته‌ی «بازنشستگان تامین‌اجتماعی»؛ فقط اجرای مصوبه‌ی شورای‌عالی کار نه هیچ چیز دیگر (۲۵ مردادماه ۱۴۰۱)

به گزارش شهرآرانیوز، این نشست امروز (بیست و پنج مرداد) برگزار شده، اما هنوز نظر نهایی دولت رسانه‌ای نشده است. علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) که در نشست‌ها با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار شرکت داشته؛ در این رابطه می‌گوید: ما با قاطعیت اعلام کرده‌ایم خواسته‌ی ما اجرای مصوبه شورایعالی کار است؛ آخرین حرف‌ها و توافق بر سر اجرای مصوبه شورایعالی کار بوده؛ ما اعلام کردیم با یک ریال کمتر از مصوبه‌ی شورا موافقت نمی‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: قرار بود در این هفته سرپرست وزارت کار، نظر دولت را به طور رسمی اعلام کند و اصلاحات را بپذیرد؛ انتظار داریم این اتفاق بیفتد؛ ضمن اینکه تاکید می‌کنم هیچ توافقی بر سر کمتر از مصوبه شورا صورت نگرفته و نمی‌گیرد. نظر کانون‌ها بار‌ها در نشست‌های رسمی اعلام شده، فقط اجرای مصوبه‌ی شورایعالی کار نه هیچ چیز دیگر.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) نیز در این رابطه می‌گوید: چهارشنبه سرپرست وزارت کار اعلام کرد این هفته در نشست با خبرنگاران نظر نهایی دولت اعلام می‌شود؛ ما منتظر اعلان رسانه‌ای دولت هستیم و باید بگوییم حتی یک ریال کمتر از مصوبه شورایعالی کار برای افزایش سایر سطوح مستمری قابل قبول نیست.

او تاکید می‌کند: انتظار داریم ظرف امروز و فردا دولت اصلاحات را اعلام کند و بازنشستگان از بلاتکلیفی نجات یابند. خواسته‌ی بازنشستگان مشخص است و سر اصل موضوع هیچ حرفی نداریم؛ باید مصوبه شورایعالی کار اجرا شود.

منبع: ایلنا

بیشتر بخوانید:سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:خبر نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان را فردا اعلام می‌کنیم (۲۵ مردادماه ۱۴۰۱)

 


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news