در سومین روز از هفته قرآن، عترت و نماز صورت گرفت
بهره‌برداری از اولین موقوفه مشارکتی قرآن و نماز در بخش زبرخان
تکتم جاوید- به گزارش شهرآرا علی مهدوی‌خواه با اعلام این خبر افزود: طرح موقوفه مشارکتی قرآن و نماز به عنوان اولینبار در کشور در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ایجاد شده و قراراست تا به صورت طرح ملی در بقیه استان‌ها اجرا شود. این طرح در بخش زبرخان اجراشده که براساس آن مبلغی حدود ۴۵۰ میلیون ریال از سوی دانش‌آموزان، والدین‌شان و همکاران فرهنگی منطقه جمع‌آوری شده و یک پروژه اقتصادی راه‌اندازی شده که قرار است عواید آن وقف برنامه‌های قرآنی شود. توضیح اینکه این مبالغ از ۱۰ هزارریال شروع شده و حتی برخی از افراد تعهد کرده‌اند که ماهیانه مبلغی از درآمد خود را به این وقف بپردازند.

وی بااشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان آمادگی دریافت کمک‌های موقوفه را در زمینه‌های قرآنی دارد، تاکیدکرد:، زیرا در کل کشور همواره کمترین موقوفه‌ها در حوزه قرآن و نماز بوده‌است.

وی همچنین اظهارداشت: مشکل ما در حوزه قرآنی آموزش و پرورش نرم‌افزاری است نه سخت‌افزاری، زیرا بندرت اعتبار مشخصی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی و تقدیر از برگزیدگان وجود داشته و این موقوفه‌های مادام‌العمر می‌توانند بازوی ترویج فرهنگ قرآن و نماز باشند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در سومین روز هفته قرآن، عترت و نماز گفت: روز گذشته و با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور، مدیرکل آموزش و پرورش استان و همچنین معاون مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان شاهد افتتاح همزمان چهار نمازخانه در چهار آموزشگاه و یک باب موقوفه مشارکتی قرآن، عترت و نماز در بخش زبرخان بودیم.

مهدوی‌خواه یادآورشد: همچنین هشت باب نمازخانه در حال ساخت و تجهیز در منطقه آموزش و پرورش هستند که به زودی در ایام دهه فجر یا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.