تجهیز نظامی جمهوری چک توسط آمریکا

به گزارش شهرآرانیوز، جمهوری چک به دنبال تسریع در روند مدرن سازی ارتش خود و کنار گذاشتن تجهیزات و تسلیحات دوران شوروی از جمله یگان هلیکوپتری است و همچنین جنگ افزارهای اضافی را به اوکراین اهدا کرده است.

وزیر دفاع جمهوری چک امروز (جمعه) گفت: موضع تزلزل ناپذیر و مشخص ما از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین مشخص بوده و هست. ما تلاش خود را در کمک رسانی به کی‌یف به کار برده‌ایم.

وی ادامه داد: ما هم بابت تلاش‌هایمان در کمک رسانی به اوکراین احترام متحدانمان را به دست آورده ایم و هم حمایت آنها را در مدرن سازی ارتش جمهوری چک کسب کرده‌ایم.

سفارت آمریکا در پراگ نیز روز پنجشنبه در توئیتی اعلام کرد: این هلیکوپترها بیش از ۱۲ فروند هلیکوپتر سفارش داده شده قبلی هستند و بجز هزینه‌های انتقال و ارتقای آنها، هزینه‌ای برای دولت جمهوری چک ندارند و رایگان خواهد بود.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد: ما با خرسندی تایید می‌کنیم که انتقال این هشت فروند هلیکوپتر بر اساس برنامه‌های صورت گرفته هستند.

جمهوری چک قرار است ۱۰ فروند هلیکوپتر مدل تهاجمی AH-۱Z Viper  و ۱۰ فروند هلیکوپتر مدل UH-۱Y Venom را دریافت کند و بر اساس سفارش قبلی، این هلیکوپترها ۲۰۲۳ در اختیار ارتش جمهوری چک خواهند بود.

منبع: ایسنا