آمریکا از طریق گروه‌های افراطی و تروریستی به‌دنبال تنش‌آفرینی در افغانستان است| حسن همجواری مورد توجه کابل باشد

به گزارش شهرآرانیوز، علی علیزاده در رابطه با اهمیت سفر مقامات وزارت خارجه کشورمان به کابل برای رایزنی با مقامات طالبان، گفت: ایران و افغانستان همسایه‌های دیرینه هستند از این رو باید روابط نزدیکی در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... داشته باشند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس اظهار کرد: در واقع دو کشور باید مراقب نفوذ بیگانگان باشند و طوری رفتار کنند که شادی و غم هر دو ملت برای همدیگر مهم باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه حفظ امنیت مرز‌های مشترک میان ایران و افغانستان دارای اهمیت دوچندان است، ادامه داد: متاسفانه حضور آمریکایی‌ها در افغانستان موجب کشتار و از بین رفتن مردم این کشور شد و بعد از خروج‌شان نیز شاهد تلاش می‌کنند از طریق گروه‌های افراطی و تروریستی تنش‌آفرینی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه توجه به مولفه حسن همجواری دارای اهمیت است، افزود: براین اساس طالبان باید مسئله تامین حق‌آبه ایران را مورد توجه قرار دهد، زیرا مطابق قوانین بین المللی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همکاری‌های دوجانبه در بخش کنسولی باید مورد توجه هیات‌حاکمه افغانستان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بر این اساس امیدواریم هیات حاکمه این کشور برای تحقق وعده‌هایی که داده اند اقدام لازم را انجام دهند.