مطالبات گندم‌کاران تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود| خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون تن گذشت

به گزارش شهرآرانیوز، احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در خصوص میزان خرید تضمینی گندم و روند پرداخت مطالبات کشاورزان، گفت: پیش بینی‌ها از خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری حدود ۵ میلیون تن بود، اما تا کنون بیش از ۷ میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی خریداری شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه در کنار اعتماد کشاورزان به دولت تعیین نرخ منطقی گندم نیز بر افزایش میزان خرید آن تاثیر داشت، افزود: تعیین نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی که پس از مصوبه مجلس ایجاد شد انگیزه دیم کاران برای کشت گندم را افزایش داد.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه عمده مطالبات کشاورزان گندم کار توسط بانک‌ها پرداخت شده است، عنوان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به افزایش سه برابری نرخ گندم از نظر ریالی برابر با ۳ سال گذشته به کشاورزان گندم‌کار پول پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیگیری‌های انجام شده باقی مانده مطالبات کشاورزان گندم کار تا یک ماه آینده توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بانک کشاورزی از میان ۹ بانک عامل در حوزه خرید تضمینی گندم عملکردقابل قبولی داشته است و امیدواریم هرچه سریع‌تر مطالبات کشاورزان گندم کار پرداخت شود.