دبیر شورای عالی فضای مجازی: «فیلتر» درمان مقطعی است| با ایجاد پیام رسان داخلی، اینستاگرام بسته نمی‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالحسن فیروزآبادی روز دوشنبه در منطقه ویژه اقتصادی پارس در جمع خبرنگاران چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر افزود: امروز باید مطالبه رسانه ‌ها از دولت این باشد که پیام رسان داخلی و اپوراتور خدمات رسان در کشور راه اندازی شود.  

وی در رابطه با شبکه اجتماعی شاد گفت: نظام آموزشی مجازی نوعی کمک آموزشی به شمار می‌رود و هرگز جایگزین آموزش حضوری که به همراه تربیت و تقویت روابط و رشد اجتماعی است، نخواهد شد.

فیروزآبادی با اشاره به فضای مجازی کنونی کشور اضافه کرد: در فضای مجازی اخبار خلاف واقع زیادی منتشر می شود و مسئولیت ها در بازنشر این اخبار در این فضا مشخص نیست.

وی ورود بخش خصوصی قدرتمند به حوزه پیام رسان را ضروری دانست و گفت: بخش خصوصی قدرتمند که صاحب تکنولوژی است به دلیل اینکه کار سنگین و هزینه بالایی دارد، به این بخش ورود نکرده و می طلبد این بخش با همتی بالا وارد این عرصه شود.

فیروزآبادی افزود: ما به دنبال پیام رسان داخلی هستیم که بتواند ظرفیت ۵۰ میلیون نفر را پاسخ دهد و این به معنای بستن اینستاگرام نیست.

وی ادامه داد: فضای مجازی وسیع تر از از رسانه و دارای ظرفیت بالایی است و مهمترین رویکرد، دیدگاه شورای عالی مجازی نگاه توسعه ایمنی به این فضا است.

فیروزآبادی اضافه کرد: فیلتر درمان مقطعی است و اگر دردی وجود دارد باید نسبت به درمان آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: در شبکه ملی اطلاعات هرچند در بعضی جاها ناموفق بوده ایم اما در بخش ترویج خدمات، بازار اپلیکیشن، خرید بلیط هواپیما و قطار، فروش کالا و امور بانکی موفقیت‌هایی به دست آورده ایم.