استقلال - استرا ادامه دارد!
داستان دنباله‌دار استقلال- استرا به روز دهم رسید؛ داستانی که انگار به پایان نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و پایان خوش یا ناخوش آن به‌زودی مشخص خواهد شد. ساعت ۳ بامداد دیروز بود که باشگاه استقلال، وقتی همه خواب بودند، تصویر یک چک در وجه آندره‌آ استراماچونی را منتشر کرد و ماجرای بازگشت مربی ایتالیایی را وارد مرحله تازه‌ای کرد. در بیانیه شبانگاهی باشگاه استقلال قید شده بود که استراماچونی باید امروز (سه‌شنبه) به ایران بازگردد؛ اما چند ساعتی بیشتر طول نکشید که مشخص شد موضوع وصول چک، تحت‌تأثیر مسائلی مانند تحریم و محدودیت‌های نقل‌وانتقال پول، به این سادگی نیست و شاید استراماچونی با دریافت آن، دچار مشکلاتی در ایتالیا شود. واقعیت این است که ماجرای پرداخت دستمزد استراماچونی، بسیار پیچیده‌تر از آن بوده که اغلب در شبکه‌های اجتماعی درباره آن حرف زده می‌شود؛ ولی به‌طور‌خلاصه می‌توان این‌طور گفت که برای اینکه پروژه بازگشت این مربی ایتالیایی به استقلال واقعا عملی شود، خود استراماچونی و وکلایش هم باید کمی نرمش به خرج دهند. باشگاه استقلال چندی‌پیش به مربی‌اش پیشنهاد کرده بود در ترکیه حساب بانکی باز کند و فرایند نقل‌وانتقال پول از طریق این کشور همسایه انجام شود؛ اما استراماچونی با این پیشنهاد مخالفت کرد و اصرار داشت حتما در ایتالیا پول به او تحویل داده شود.

تجمع دوباره هواداران استقلال
صبح دیروز با تجمع هواداران مقابل درِ ورودی وزارت ورزش آغاز شد. درحالی‌که تعداد تماشاگران معترض به‌مراتب کمتر از دفعات قبلی بود و به نظر می‌رسید بخشی از بدنه هواداران هم از این قصه طولانی، خسته شده‌اند. یکی‌دو ساعت بعد، اسماعیل خلیل‌زاده در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که حداکثر تا امشب (دیشب) منتظر استراماچونی می‌مانند و اگر آندره‌آ تمایلی به دریافت چک باشگاه استقلال ندارد، قید او را می‌زنند و باشگاه به سراغ انتخاب سرمربی جدید خواهد رفت. این مصاحبه بدان‌معنا بود که باشگاه استقلال و سرپرست موقتش، راه‌حل تازه‌ای برای حل مشکلاتی که به وجود آمده است ندارند و این استراماچونی است که باید چند قدم جلوتر بیاید.

استراماچونی: نمی‌توانم چک را نقد کنم
در آخرین ساعات ضرب‌الاجل باشگاه استقلال برای بازگشت آندره‌آ استراماچونی، این مربی ایتالیایی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که تا پایان ضرب‌لاجل خلیل‌زاده به ایران نمی‌آید. استراماچونی که مثل همیشه مسلط و باهوش حرف می‌زد، در پایان حرف‌هایش راه برگشتن به استقلال را نبست و گفت: من هنوز منتظرم. استرا در شروع حرف‌هایش گفت: متأسفانه وکلای من تأیید کردند که امکان دریافت پول از طریق چک وجود ندارد، چیزی که ما هم از ابتدا می‌دانستیم که متأسفانه به‌دلیل قوانین اتحادیه فوتبال اروپا که در ایتالیا هم جریان دارد، قادر نیستم این چک را نقد کنم. تا حدی شگفت‌زده شدم از اینکه در وهله آخر، باشگاه چیزی را که در آخر هفته با وکلا توافق کرده بودیم، تغییر داد و تصمیم گرفت که پول را به شکل متفاوتی پرداخت کند. آن‌ها صبح دوشنبه این راه جدید پرداخت را پیشنهاد کردند؛ اما من نمی‌توانم چک را نقد کنم. وی در ادامه بیان کرده است: ناراحت هستم از اینکه قراردادمان را حدود ۱۰ روز پیش به‌دلیل مشکلات در زمینه پرداخت فسخ کردیم. ازاین‌بابت ناراحت هستم، چراکه تیم ما در صدر جدول بود و هست و من عاشق استقلال و طرف‌داران و بازیکنانم هستم؛ اما متأسفانه قوانینی وجود دارد و چیزی که باشگاه به ما درمورد امضای قرارداد جدید پیشنهاد کرد، این بود که آن‌ها قادر خواهند بود که به‌طورمستمر و مطابق قواعد، پرداخت‌ها را انجام دهند. متأسفانه باید تکذیب کنم که آن‌ها راهی را پیدا کرده باشند برای اینکه مذاکره‌ای انجام شود. هردو‌طرف می‌خواستند راه‌حل پیدا کنند؛ اما نتیجه‌ای حاصل نشد. استراماچونی از بیانیه باشگاه استقلال و انتشار تصویر چک نیز انتقاد کرد و گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم همه طرف‌دارانم بدانند که من و همکارانم دوست داریم که به استقلال برگردیم و قرارداد جدیدی داشته باشیم. خواسته خاصی نداریم و می‌خواهیم قراردادی شبیه قرارداد قبلی ببندیم. هدف ما این است که فصل را به بهترین نتایج و به بهترین شکل به‌همراه هواداران و بازیکنان به اتمام برسانیم. وکلایم روی جنبه‌های قانونی کار می‌کنند. دوست ندارم که باشگاه بیانیه‌ها و اطلاعات غلطی مثل امروز صبح منتشر کند. دوست دارم که به طرف‌دارانم احترام گذاشته شود. آن‌ها با استراماچونی با بدون او لیاقت احترام را دارند و بهترین نتایج را کسب خواهند کرد. مربی ایتالیایی درباره اینکه آیا همچنان راهی برای بازگشتش به استقلال وجود دارد، گفت: آماده‌ام که در صورت حل مشکلات، برگردم. دیروز با وکلایم درحال بررسی اتفاقات هفته گذشته و جلسات با مدیران باشگاه بودیم. قرارداد آماده بود و آماده پرواز بودیم؛ اما بحث جدید چک را نداشتم و متأسفانه آن‌ها نمی‌دانند که در ایتالیا پذیرش چنین راه پرداختی از طرف شخص حقیقی، مشکل است. بحث مقدار پول نیست. ما افراد حرفه‌ای در بالاترین سطح هستیم و باید در چهارچوب قوانین حرکت کنیم. اگر راهی برای پرداخت باشد، بیشترین تلاشمان را خواهیم داشت؛ اما متأسفانه به‌تن‌هایی کاری از دست ما ساخته نیست و من هنوز منتظر هستم.