نماینده مجلس: انحصار کانون وکلا باید شکسته شود

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (سه شنبه اول شهریورماه) مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: برخوردی که با طرح معلمان طرح مهرآفرین صورت می‌گیرد، خارج از ضوابط و قانون است. این افراد ۱۰ یا ۲۰ سال است که با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند و همه آن‌ها هم در مناطق محروم کشور خدمت می‌کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس مجوزی نداده که معلمان مهرآفرین را در قانون رتبه بندی قرار ندهند و به آن‌ها علی الحساب داده شود و با آن‌ها تسویه شود و از حضور آن‌ها استفاده نشود. تجربه‌ای که آن‌ها دارند به مراتب بیشتر از نیرو‌های جدید است، خواهش می‌کنم از وزیر آموزش و پرورش نسبت به معلمان مهرآفرین توجه کافی داشته و نگذارند حق آن‌ها ضایع شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مرکزی مطرح کرد: ضمن تشکر از رئیس جمهور و وزرا برای حضور در استان مرکزی، هنوز مصوبات اجرایی و عملیاتی نشده است و مردم منتظر هستند، آقای رئیس جمهور؛ با نزدیک شدن به فصل سرما، مردم منتظر اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفر شما به استان مرکزی هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کانون وکلا خاطرنشان کرد: اقدامی که کانون وکلا انجام داده و انحصاری که وجود دارد، نمی‌گذارند کسانی که در آزمون شرکت کرده اند، قبول شوند، باید برداشته شود. این انحصار باید شکسته شود.