وزیر آموزش و پرورش: در هفته دولت ۹ هزار کلاس درس افتتاح خواهد شد

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در آیین برگزاری دوره آموزشی رهیاران تحول گفت: ۸ هزار مدارس کانکسی و سنگ دست چین در کشور وجود دارند که در طرح شهید پناهی مقرر شد تا پایان سال تحصیلی، ۱۲۰۰ کلاس درس با سازه‌های مطمئن و مناسب برای دانش آموزان جایگزین شود.

وی افزود: برنامه آموزشی و توانمند سازی تربیت رهیاران تحول به منظور اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مجتمع آیه‌ها و پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در گذشته تحول از بالا به پایین انجا می‌شده است، اما در این طرح تحول، از پایین‌ترین و اساسی‌ترین لایه یعنی مدرسه آغاز می‌شود، معلمان در دوره‌های پیشرفته تحول بنیادین با حضور اساتید مجرب آموزش داده می‌شوند.

وی ادامه داد: به امید خدا گفتمان سازی تحول بنیادین رخ خواهد داد و این رهیاران تحول در سراسر کشور به عنوان حلقه‌های اصلی اجرایی سازی سند تحول بنیادین هستند.

نوری بیان کرد: تحول امری است تدریجی و برای اجرای آن باید تمام عناصر تربیت دخیل باشند. رسانه، والدین و معلم سه ضلع اصلی در چرخه تحول بنیادین هستند.

وی گفت: در قرارگاه عدالت تربیتی آموزشی مقرر شد که با وجود ۸ هزار مدرسه کانکسی و سنگ دست چین در کشور، ۱۲۰۰ کلاس بالای جمعیت ده نفر با سازه‌های مطمئن و مناسب در طرح شهید پناهی تا پایان سال تحصیلی امسال برای دانش آموزان جایگزین شود.

یوسف نوری بیان کرد: ۱۳ هزار کمبود در زمینه نیاز‌های جنبی آموزشی نظیر سرویس بهداشتی و آبخوری در سطح کشور وجود داشت که ۵ هزار و ۸۰۰ مورد جنبی آموزشی تحویل مدارس دولتی داده می‌شوند.

وی گفت:در هفته دولت ۹ هزار کلاس درس افتتاح خواهد شد علاوه بر این پیش بینی می‌شودتا پایان سال تحصیلی جدید حدود ۵ هزار کلاس درس جدید دیگرهم به چرخه آموزشی اضافه خواهد شد مجموعا ۱۴ هزار کلاس درس تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱ خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات بین استان‌ها تقسیم خواهد شد و ۱۰۰ هزار متر مربع فضا به دانشگاه فرهنگیان اضافه شده است.