زائرین اربعین با ۲۳۰ پرواز در هفته به نجف منتقل می‌شوند| قیمت پرواز‌ها افزایش نمی‌یابد

به گزارش شهرآرانیوز، کمال علی‌پور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  گفت: با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی در نشست کمیسیون عمران چالش‌ها و معضلات صنعت حمل و نقل هوایی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس با اشاره به اینکه مهمترین موضوع مطرح شده در نشست کمیسیون عمران عدم افزایش قیمت بلیط پرواز‌ها به کشور عراق در ایام اربعین بود، ادامه داد: مقرر شد قیمت پرواز‌ها به شهر نجف در ایام اربعین حسینی (ع) از قیمت مناسب و متعادل رفت و برگشت حدود ۶ میلیون تومان افزایش پیدا نکند.

وی با تاکید بر اینکه در ایام اربعین ۲۲۰ تا ۲۳۰ پرواز در هر هفته زائرین را به شهر نجف منتقل می‌کنند، عنوان کرد: مقرر شده است بعد از ایام اربعین سند جامع حمل و نقل هوایی در کمیسیون عمران مجلس مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

علی پور خنکداری، افزود: دستورکار بعدی جلسه کمیسیون بررسی موضوعات حوزه حمل و نقل هوایی کشور در برنامه هفتم توسعه بود که مقرر شد سازمان هواپیمایی کشور و شرکت‌های هواپیمایی نظرات و پیشنهادات خود را به کمیسیون عمران مجلس ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان در صنعت حمل و نقل هوایی فعالیت بسیار زیادی ندارند، تصریح کرد: در داخل کشور ظرفیت ساخت قطعات، لاستیک و موتور هواپیما و همچنین شرکت‌های سازنده مانند هسا وجود دارند که باید در قالب برنامه هفتم توسعه فعال شوند.