آخرین وضعیت انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران| وزیر ارشاد: وزرای خارجه و آموزش و پرورش عضو «شورای عالی سینما» شدند

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت‌دولت درباره آخرین وضعیت انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران گفت: ما در گیلان با همکاری مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین هستیم و همه مقدمات در حال پیگیری است.

اظهار کرد: یک اختلاف داخلی و خانوادگی بود و آنچه در خبر‌ها آمده دادگاه آلمان به نفع انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به ایران حکم داده است. ما در گیلان با همکاری مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین هستیم و همه مقدمات در حال پیگیری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نخستین نشست شورای عالی سینما در ۲۱ شهریورماه و همزمان با روز ملی سینما خبر داد گفت: اعضای حقوقی و حقیقی تعیین شده و وزیر امور خارجه و آموزش و پرورش عضو شدند و اولین جلسه تا روز ۲۱ شهریور برگزار می‌شود.

اسماعیلی همچنین در ادامه با بیان اینکه وجود شبکه نمایش خانگی را فرصت می دانیم، اظهار داشت: شبکه نمایش خانگی فرصت بسیار خوبی برای نظام رسانه‌ای ماست و امروز به ظرفیت‌های خوبی رسیده‌اند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه شاهدیم که بخش مهمی از مخاطبان ما از شبکه نمایش خانگی استفاده می‌کنند، افزود: طبیعتا در این زمینه مشکلاتی هم هست که نهادهای مسئول باید با ورود خود مشکلات را بر طرف کنند.