سال مالی شهرداری باید تغییر یابد | ۸ ماه از سال به بطالت می‌گذرد

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان‌عسکری در جلسه کمیسیون تلفیق که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار و معاونان و مدیران شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: ۵ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته، ولی با این وجود هنوز اعتبارات و بودجه‌ها برای تزریق به پروژه‌های عمرانی فرهنگی و یا آغاز عملیات اجرایی آن‌ها تخصیص پیدا نکرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله ۳ ماه آخر سال در مشهد مقدس، روند عملیات اجرایی پروژه‌ها متاثر از کاهش دما و برودت هوا می‌شود، گفت: برهمین اساس، بهترین راهکار برای کاهش این تاثیر منفی، تغییر سال مالی شهرداری است.

طهوریان‌عسکری افزود: با فرآیند کنونی، ۵ ماه اول سال درگیر تخصیص اعتبارات و ۳ ماه آخر سال هم درگیر برودت هوا هستیم؛ در چنین شرایطی، عملا ۸ ماه از سال پروژه‌های شهری بلاتکلیف هستند و بهترین شرایط جوی برای اجرای عملیات عمرانی را از دست می‌دهیم.

عضو کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بدون شک این جابجایی بخشی از هزینه‌های اجرای عملیات عمرانی را مدیریت می‌کند.

طهوریان‌عسکری با اشاره به گزارش شهرداری درخصوص استحصال منابع مالی، تصریح کرد: عملکرد شهرداری براساس این گزارش قابل تقدیر است، ولی تقاضا داریم این اعتبارات در اختیار پروژه‌ها قرار گیرد و بتوانیم پاسخگوی مطالبات مردم در بحث پروژه‌های عمرانی فرهنگی باشیم.