رئیس سازمان برنامه و بودجه: کیفیت تولید خودرو در کشور مناسب نیست

به گزارش شهرآرانیوز، معاون رییس‌جمهور در این مراسم گفت: دولت سیزدهم برای رشد اقتصادی تمام توان خود را بسیج کرده است و وظیفه مسوولان و مدیران در استانها، این است که این مسیر را پیش ببرند.

مسعود میرکاظمی افزود: کشور ما منابع خدادادی بسیاری دارد و مهمتر از آن نیروی انسانی تحصیل کرده، جوان و انقلابی از دیگر مزیت‌های آن است و بر همین اساس امکان ایجاد بهره‌وری ملی برای ایران وجود دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: از سوی دیگر  کشور ما در موضوع سرانه انرژی برق و آب نسبت به برخی از کشور‌ها جایگاه مطلوبی ندارد و توقع این است که قیمت تمام شده محصول برای استفاده مشتری، مناسب باشد؛ به عنوان مثال کیفیت تولید خودرو در کشور مناسب نیست و این در حالی است که برای حمایت از تولید داخل، شرایط و تعرفه‌های خاصی برای واردات وجود دارد.

میر کاظمی اضافه کرد: کیفیت و بهره وری محصول به موضوع تحریم بر نمی‌گردد و باید تولید کنندگان شرایطی رقابتی خود را افزایش دهند و این در حالی است که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به خوبی مدیریت نمی‌شوند، زیرا تولید، سخت افزار نیست بلکه ارتقاء شرایط بهره وری و کاهش هزینه‌های جانبی غیر ضرور را لازم دارد.

معاون رییس جمهور گفت: تولید کنندگان باید بتوانند با نوآوری، محصولات جدید و رقابت پذیری، علاوه بر تامین نیاز داخل کشور برای حضور در بازار جهانی تولید کنند و اکنون در موضوع تولید لوازم خانگی بهره برداری خوبی در کشور رخ داده است و تولیدات نیز در حال افزایش است، امیدواریم ادامه این مسیر نیز با نگاه صادراتی پیش رود.

استاندار خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت:در حال نظم بخشی و انضباط سازی در جریان اقتصادی استان هستیم و برای به نتیجه رساندن این برنامه ها، مدیران باید از حالت ستادی به عملیاتی تغییر رویکرد دهند و این موضوع مبنای تشکیل قرارگاه‌های اقتصادی در استان بود تا با مشارکت بخش خصوصی در کنار حاکمیت امکان دستیابی به برنامه‌ها فراهم شود.

 یعقوبعلی نظری افزود: تلاش میکنیم تا در همه عرصه‌ها از جمله صنعتی، معدنی، کشاورزی و دامپروری، شرایط فعالیت اقتصادی مناسب‌تر شود و بر همین اساس کوشش می‌شود تا  واحد‌های تولیدی تعطیل نشوند و حتی اگر بنا به دلایلی تعطیل شده، دوباره احیا شود و با این نگاه واحد‌هایی هم که با ظرفیت محدود در حال کار هستند باید ارتقاء یابند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در خراسان رضوی بیان کرد: در سال‌های گذشته در این استان سرمایه گریزی بود و اکنون شرایطی به وجود آمده است که سرمایه پذیر است و از این رو بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مجوز جدید در طول یکسال گذشته صادر شده است که در آینده جهش بزرگی در تولید، اشتغال و همچنین صادرات ایجاد خواهد کرد.

نظری گفت؛ خراسان رضوی در موضوع آغاز طرح‌های جدید  و یا افتتاح طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، در هفته دولت رتبه نخست کشوری را با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از آن خود کرده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: دیپلماسی اقتصادی در این استان که در همسایگی دو کشور قرار گرفته است از جمله کار‌های در دست اقدام است و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی در دستور کار قرار دارد.

نظری بیان کرد: برای تحول در موضوع اقتصاد ایجاد صنایع مادر و پیشران در کنار تکمیل زنجیره صنایع  موجود در استان در دست اقدام است و به همین علت، شرایط ایجاد زیر ساخت‌های لازم در حال فراهم شدن است.

 مجموعه تولیدی جهان افروز با قدمت حدود ۵۰ سال،   تولید بخاری، کولر و آبگرمکن را در دستورکار داشت و اکنون تولید تلویزیون رنگی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی را أغاز کرده است.

منبع: روابط عمومی استانداری خراسان رضوی