مشهد؛ تنها کلانشهر پیشرو در جلوگیری از عرضه میوه و تره‌بار به صورت سیار و وانتی

به گزارش شهرآرانیوز، محمد جواد مشیری در جلسه کارگروه تنظیم بازار و ساماندهی میوه و تره بار سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: مشهد مقدس تنها شهری است در کشور که مسئله میوه فروشی سیار را حل نموده و در این شهر شاهد معضل وانت‌های فروش میوه نیستیم.
وی تصریح کرد: ساماندهی این موضوع هم از بعد اقتصادی و هم از بعد زیبایی سیمای شهر بسیار موثر است.
مشیری ادامه داد: مدیریت شهری با ورود به این قضیه از سال‌های گذشته و با ایجاد بازار‌های عرضه مستقیم میوه و تره بار توانست این موضوع را مدیریت نماید و علاوه بر جمع آوری و ساماندهی این معضل شهری اثر زیادی نیز در کاهش حجم تخلفات و بزهکاری محلی داشته است.
وی افزود: تا ابتدای سال جاری ۱۳ بازار عرضه میوه و تره بار در سطح شهر مشهد فعال بوده و به زودی ۳ بازار جدید راه اندازی می‌گردد.
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به استقبال شهروندان از بازار‌های میوه و تره بار اشاره نمود و تاکید کرد: قیمت‌های عرضه میوه و تره بار این غرفه‌ها به گواهی دستگاه‌های نظارتی استان به طور متوسط ۸% از قیمت معمول بازار پایین‌تر است.
وی اذعان داشت: گردش مالی این حوزه در مشهد حجم بالایی را شامل می‌شود که این امر باعث شده این موضوعات و معضلات در سایر کلانشهر‌ها شکل بگیرد که بحمدلله در مشهد مقدس این موضوع کاملا حل شده است و مشهد تنها شهری است در میان کلانشهر‌ها که میوه فروش سیار و وانتی را در سطح آن شاهد نیستیم.
وی در پایان از آمار اشتغال این مراکز عرضه میوه و تره بار اشاره نمود و گفت: در حال حاضر ۱۳ مرکز عرضه فروش میوه و تره بار در مجموع بیش از ۷۰ نفر اشتغال به کار دارند و با ایجاد بازار جدید که به زودی راه اندازی خواهد شد این تعداد به بیش از ۹۰ نفر به صورت اشتغال مستقیم خواهد رسید.