ویدئو | آخرین وضعیت اعتراضات در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق

به گزارش شهرآرانیوز، خبرنگار صداوسیما در این ارتباط تصویری گفت: طرفداران مقتدی صدر هنوز در کاخ نخست وزیری عراق حضور دارند و منطقه سبز بغداد را ترک نکرده اند. در درگیری‌های امروز آشوبگران با نیرو‌های امنیتی تا این لحظه بیش از ۶ نفر کشته و حدو ۵۰ نفر نیز مجروح شده اند.

وی افزود: وضعیت در مرکز شهر بغداد ناامن است و دولت عراق از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت بغداد، منع رفت و آمد را وضع کرده است.

جلال خالدی گفت: با این وجود برخی مقامات عراقی از جمله احزاب وابسته به چارچوب شیعیان، دفتر سازمان ملل و اتحادیه عرب این اقدام طرفداران مقتدی صدر را به شدت محکوم کرده‌اند و خواستار خروج سریع حامیان صدر از منطقه سبز شدند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا ساعات آینده اوضاع در منطقه سبز نسبت به امروز بهبود یابد. همچنین کاخ ریاست جمهوری عراق از منطقه درگیری‌ها کامل دور می‌باشد و کل محدوده درگیری در میان منطقه کاخ نخست وزیری و ساختمان مجلس می‌باشد.

خبرنگار صداوسیما در پایان گفت: دولت عراق اقداماتی همچون منع رفت و آمد در استان‌های بصره، ناصریه و العماره را برای جلوگیری از شعله ور شدن اعتراضات در سراسر کشور عراق وضع کرده است. درگیری در دیگر استان‌های عراق وجود نداشته و تنها طرفداران صدر به برگزاری تجمع بسنده کرده اند.

{$sepehr_media_556299_400_300}

منبع: صداوسیما