تامین امنیت زائران حسینی از سوی نیروی انتظامی| آماده‌باش ۳۰ هزار نیروی پلیس برای ماموریت اربعین

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمد شرفی در آیین اعزام تیم‌های پشتیبانی معاونت آماد و پشتیبانی  فراجا به ماموریت اربعین اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می‌فرستیم و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی"، همرزمانش و شهدای انتظامی را گرامی می‌داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی افزود: صمیمانه  از همرزمان بزرگوارم در معاونت آماد و پشتیبانی فراجا به ویژه سردار "رضا فریبا" برای زحمات شبانه‌روزی و اقدامات شایسته در پشتیبانی لجستیکی و تجهیزاتی از معاونت‌های ستادی، پلیس‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور قدردانی می‌کنم.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا اضافه کرد: انصافا همرزمان و همسنگرانم در معاونت آماد و پشتیبانی فراجا، اقدامات اثر بخشی  را انجام داده و شاهد مدیریت مسئولانه، پر تلاش، مجاهدانه و با روحیه  انقلابی  سردار " رضا فریبا "؛ معاون محترم آماد و پشتیبانی فراجا و سایر همکارانشان در این حوزه هستیم و بر خود وظیفه می‌دانم که از  همه تلاش‌ها قدردانی و خدمت یکایک همرزمان و همکارانم در این مجموعه " خداقوت " عرض کنم.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه با اشاره به ایفای نقش انتظامی در ماموریت اربعین حسینی (ع) با محوریت تامین نظم و امنیت اظهار داشت: مطابق تدبیر برادر بزرگوار و فرمانده عزیزمان سردار "حسین  اشتری "، ۳۰ هزار نیروی پلیس برای ماموریت خطیر و معنوی اربعین حسینی (ع) پای کار و آماده باش هستند و قطعا پشتیبانی تجهیزاتی و لجستیکی از نیرو‌های در میدان عملیات بسیار حائز اهمیت و اولویت دار است.

سردار شرفی با اشاره به فعالیت ۱۵ کمیته تخصصی و ۶ کمیته فرعی (کمیته‌های استانی) در قرارگاه مرکزی اربعین حسینی (ع) فراجا مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین و موثر‌ترین کمیته‌های  قرارگاه اربعین فراجا، کمیته آماد و پشتیبانی فراجاست؛  آماد و پشتیبانی فراجا در جریان ماموریت‌های  میدانی و عملیاتی، چون مایه حیات و بقای سازمان تلقی می‌شود و بدون تحرک، سوخت، تجهیزات، امکانات لجستیکی، پیش بینی الزامات زیستی و ماموریتی، موفقیت‌های میدانی و ماموریتی معنا پیدا نمی‌کند.

این مقام ارشد انتظامی  با تاکید بر ایفای نقش موثر و مستقیم معاونت آماد و پشتیبانی فراجا در صحنه‌های ماموریتی  عنوان کرد:  باید  همواره خودمان را برای لحظات و شرایط سخت ماموریتی مهیا و آماده کنیم و غافلگیر نشویم و خوشبختانه اتخاذ رویکرد" پیش دستانه" و "نو آورانه" در معاونت آماد و پشتیبانی فراجا کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: آینده پژوهی، مطالعه و تحقیق، نوآوری و خلاقیت، احصاء دقیق نیاز سنجی ماموریتی و سازمانی متناسب با شرایط جامعه و تهدیدات ماموریتی در اقدامات معاونت آماد و پشتیبانی فراجا کاملا دیده و لحاظ می‌شود و این رویکرد " تحسین بر انگیز " است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه خادمی زوار اربعین حسینی (ع) را برای خود افتخار و مباهاتی بی بدیل می‌دانیم، خاطرنشان کرد: با نیتی مخلصانه، همه امکانات را برای خدمت به زوار اربعین حسینی (ع) بسیج کرده ایم  تا ان شاء الله به برکت این ایام و عنایت خاص آقا ابا عبدالله الحسین (ع) این خدمات باعث برکت در زندگی دنیوی و ذخیره‌ای برای آخرتمان باشد.

سردار  شرفی  یادآور شد: همکارانمان در معاونت آماد و پشتیبانی فراجا، با خلوص نیت و عمل، با پشتیبانی به موقع، سریع و  دقیق  از نیرو‌های پلیس، به اجرای هرچه بهتر راهپیمایی عظیم و معنوی  اربعین حسینی (ع)  یاری می‌رسانند و حتما این اقدامات موثر  برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان این مجموعه  است.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا خاطر نشان کرد: بهره گیری حداکثری از امکانات و تجهیزات موجود برای پیشبرد ماموریت معنوی اربعین یک اصل است و بایستی با آمادگی کامل در سنگر ماموریتی اربعین باشیم؛ همچنین  بر بازبینی همه تجهیزات و امکانات از بعد " کارکرد بهینه " تاکید دارم چراکه این رویکرد از غافلگیری جلوگیری می‌کند.

وی  با تاکید بر اینکه تجهیزات کار آمد  ماموریتی و از طرفی امکانات بازدارنده و مهارکننده تهدیدات باعث افزایش اقتدار و اعتبار پلیس در دید جامعه و مردم است، مطرح کرد: باید در این ایام چهره هوشمند، مقتدر و رئوف  پلیس جمهوری اسلامی ایران را که متکی بر تجهیزات و امکانات  مطلوب است را در عرصه خدمت به زوار اربعین حسینی (ع) به کار گیریم.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا، در جریان این ماموریت مهم و معنوی، صیانت، مراقبت و نگهداشت تجهیزات و امکانات و الزامات سازمانی  بسیار مهم و اولویت دار است، گفت: معاونت آماد و پشتیبانی فراجا با پیش بینی ۵ هزار دستگاه خودرو، ۲ هزار دستگاه موتور، بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای جابه جایی و انتقال نیرو‌های پلیس به مرز‌های کشور، ۱۷  آشپزخانه مجهز ثابت و سیار برای طبخ و تهیه غذای نیرو‌های پلیس، امکانات ترابری هوایی و پهپادی و ...  آمادگی خود را برای این ماموریت  نشان می‌دهد و ما قدردان این حجم از تلاش‌های شبانه روزی هستیم.