تصویب طرح تفصیلی مشهد تا یک ماه آینده| فرصت تاریخی بی‌نظیر پیش‌روی مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، بهاره بزرگمهر در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این شهر سال‌ها فارغ از ایده و طرح‌های شهرسازی واقعی، پاسخگویی در قالب دستورالعمل موردی بوده است، اظهار کرد: این رویه یعنی تقلیل شهرسازی به سطح تراکم و تقلیل سطح تراکم به عرض معبر و قطعه زمین که بزرگترین خطا و تهدید است.
وی با بیان اینکه این رویه آسیب‌های مختلفی را به همراه دارد که یکی از شاخص‌ترین آنها، فرآیند‌های طولانی غیرشفاف مساله‌دار است، بیان کرد: حاکم بودن چنین رویه‌ای، فارغ از نگاه‌های ساختاری و دغدغه‌های شهرسازی، به توسعه پایدار شهر لطمه می‌زند؛ نگاه صرف به یک موضوع و پلاک، بدون درنظر گرفتن سایر جوانب، امروزه قابل پذیرش نیست.
بزرگمهر ضمن اشاره به اجرای طرح‌های تفصیلی، افزود: امکان تهیه طرح‌های تفصیلی و بازنگری در آن‌ها پیش از تصویب طرح جامع وجود ندارد؛ درواقع تصویب و ابلاغ طرح جامع به معنی کلید خوردن تصویب و ابلاغ طرح‌های تفصیلی است.
معاون شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم ظرف یک ماه آینده طرح‌های تفصیلی حوزه‌های مختلف مشهد به تصویب برسد؛ با تمهیدات اندیشیده شده، این امر محقق می‌شود و از این طریق می‌توان بهترین فرصت را در اختیار شهر و شهروندان قرار دهیم.
بزرگمهر شفاف‌سازی جریان پاسخگویی به شهروندان، فراهم آمدن توسعه شهری و پاسخگویی برای عموم را از جمله مزایای طرح‌های تفصیلی مذکور دانست و افزود: از این پس، هرز رفتن منابع شهری را شاهد نخواهیم بود و پس از ۳۰ سال فرصت تاریخی و بی‌نظیری پیش روی شهر مشهد قرار می‌گیرد.