شهریه دانشگاه مددجویان بهزیستی پرداخت نشده است

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود و بیشتر دانشجویان در حال انتخاب واحد‌های تحصیلی خود هستند. با این حال، مددجویان سازمان بهزیستی که باید شهریه خود را پرداخت کنند، با مشکل تسویه‌حساب‌نشدن ترم‌های قبل دست‌به‌گریبان‌اند.

با گذشت شش ماه از آغاز سال و برخلاف وعده‌های مدیران سازمان بهزیستی کشور، شهریه نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و ترم تابستان امسال دانشجویان زیر پوشش این سازمان پرداخت نشده و همین مسئله سبب شده است پورتال دانشجویی مددجویان بسته باشد.

برخی دانشجویان تحصیلات تکمیلی فقط به‌علت تسویه‌حساب‌نشدن ترم‌های پیش، امکان دفاع از پایان‌نامه‌های خود را ندارند و سنوات تحصیلی و پرداخت شهریه سنوات، معضل دیگری است که آن‌ها را درگیر کرده است.

علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی، طی ۱۰ ماه اخیر که از حضورش به‌عنوان رئیس این سازمان می‌گذرد، همچنان نتوانسته است این گره را بگشاید و برخلاف صحبت‌های وی در نشست خبری هفته بهزیستی در تیرماه امسال مبنی بر انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی برای تسهیل پرداخت شهریه مددجویان، تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مسئله بحران پرداخت شهریه دانشجویان مددجوی سازمان بهزیستی، مشکل امروز و دیروز نیست؛ تخصیص‌نیافتن اعتبار کافی و همچنین ناتوانی در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، نکات پراهمیتی است که مدیران کنونی سازمان بهزیستی کشور و ادارات کل استانی باید به آن بپردازند. این در حالی است که در عین آنکه بهزیستی توان پرداخت شهریه مددجویان را ندارد، مدعی شده است که شهریه فرزندان مددجویان زیر پوشش خود را هم متقبل خواهد شد و تحقق این موضوع به‌جز معجزه نخواهد بود.