تغذیه رایگان مدارس شامل کدام دسته از دانش‌آموزان خواهد شد؟
علی صمدی جوان

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ در راستای تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان و توجه به مقوله سلامت بچه‌ها، با نگاه عدالت‌محوری، موضوع تغذیه دانش‌آموزان بعد از چند سال احیا شد.

صفدر سلطانی درباره طرح تغذیه رایگان به شهرآرانیوز گفت: باتوجه‌به اینکه سلامت دانش‌آموز زیربنا و پیش‌نیاز آموزش، یادگیری و تربیت دانش‌آموز است، آموزش و پرورش بنا دارد از ظرفیت اشخاص حقیقی، حقوقی و خیران و نهاد‌ها به‌ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح کمک بگیرد.

اکنون در سراسر کشور بین ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز کم‌بضاعت در مناطق محروم و کم‌برخوردار داریم که شامل این طرح می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: از این جمعیت، حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی هستند و برنامه تغذیه رایگان که شامل کیک و بیسکویت خواهد بود، به این دانش‌آموزان داده خواهد شد.

سلطانی یادآور شد: در کنار برنامه تغذیه رایگان، توزیع شیر رایگان نیز در دستورکار وزارت آموزش و پرورش و اداره کل خراسان رضوی خواهد بود. شیر توزیع‌شده در مدارس روستایی و عشایری، شیری با ماندگاری زیاد است. در مدارس شهری نیز شیر روزانه توزیع خواهد شد و گستره توزیع شیر نسبت به برنامه تغذیه رایگان، در مقیاسی گسترده‌تر انجام خواهد شد.