رئیس‌جمهور ونزوئلا: ربودن هواپیمای ونزوئلا در آرژانتین عملیات «اف‌بی‌آی» است| خدمه هواپیما هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در گفتگو با برنامه رادیویی آرژانتینی (Radio ۱۰) در مورد توقیف هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ شرکت «امتراسور» (Emtrasur) متعلق به این کشور در فرودگاه بوئنوس آیرس گفت: این فروند هواپیما ربوده شده و به طور غیرقانونی توقیف شده است.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات مانند بسیاری از اقدامات دیگر برای سرقت دارایی‌ها، پول و طلا و حساب‌های بانکی ونزوئلا است. توقیف غیرقانونی هواپیما در خاک آرژانتین، بخشی از عملیات‌ها و آزار و اذیت‌های امپراتوری علیه ونزوئلا است که هدف آن متوقف‌کردن پیشروی انقلاب بولیواری است.

مادورو در مورد عدم اجازه خروج به برخی از افراد کادر پروازی گفت: خدمه هواپیما هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند، اما نمی‌توانند آرژانتین را ترک کنند، این عملیات که از سوی اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) انجام می‌شود باید افشا شود و عدالت برای بازگرداندن هواپیمای متعلق به ونزوئلا اجرا شود.

مادورو با تاکید بر بی گناهی خدمه هواپیمای توقیف شده توسط آرژانتین، تصریح کرد دولت ونزوئلا از حق امتراسور برای بازگرداندن هواپیما دفاع قانونی می‌کند.