شهردار مشهد:خواستار برخورد قانونی با اخلال‌گران حمل‌ونقل جاده‌ای هستیم| آمار تصادفات پذیرفتنی نیست

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد و شهردار منطقه پنج که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری مجموعه‌ای است که بیشترین تماس را با مردم در سطح شهر و بین تمام اقشار جامعه و در تمام ساعات شبانه‌روز و ایام هفته دارد لذا فرصت بی‌نظیری برای اثبات ارادت مدیران به پیشگاه قدسی علی‌بن‌موسی‌الرضا) ع) است.

وی افزود: امروز در مشهد به نیابت علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) نایب میزبانی و خدمت هستیم چه افتخاری بالاتر از اینکه انسان در دنیا مدال خدمت به امام معصوم را داشته باشد. خوشا به حال کسانی که از این فرصت استفاده کردند و بدا به حال کسانی که از این فرصت استفاده نکردند.

وی اضافه کرد: از ساعت اولیه این اتفاق به استاندار و فرماندار اعلام کردیم که نهایت همکاری را خواهیم داشت همچنین از آقای منبتی و فرهمندی به واسطه نظارت از روند کار تقدیر و تشکر می‌کنم

شهردار مشهد تصریح کرد: انتظار از همه مدیران شهری این است که برای تصمیم گیری در زمان بحران و گلوگاه‌ها تزلزل نداشته باشند. تصمیمات لحظه‌ای درصد خطایی دارد، اما ارزش تصمیم به هنگام بیشتر از درصد خطا است لذا خواهشمندم با قدرت و شهامت به نفع مردم تصمیم بگیرید.

ارجائی عنوان کرد: چرخش‌ها در مدیریت‌ها طبیعی است و نشان دهنده اعمال سلیقه و اختلاف نیست لذا از گمانه‌زنی‌هایی که در شان شهرداری نیست، پرهیز کنید کمااینکه مبنای انتخاب ما تحقق سریع‌تر اهداف دوره ششم به نفع مردم است و کسانی که از پیکره مدیریت جدا شدند در جای دیگر استفاده شده‌اند. آقای عطارزاده کوله‌باری از تجربه هستند و آقای شیرمحمدی انصافا در این مدت خالصانه زحمت کشیدند و ذره‌ای کوتاهی در عملکرد ایشان وجود ندارد و به زودی در سنگر دیگری مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: مساله انضباط ترافیکی بسیار مهم است و برای شهر مشهد پذیرفتنی نیست سالانه بیش از ۲۵۰ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست بدهند و ۲۵ هزار تصادف جرحی داشته باشیم لذا از تمامی ابزار‌ها از جمله فرهنگی در حوزه فرهنگسازی و عمرانی در حوزه اصلاح هندسی بهره بگیرید و یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های سازمان ترافیک کاهش این امار باشد تا مردم را از این وضعیت نجات دهید.

شهردار مشهد با اشاره به ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر گفت: امروز زائران و مجاوران برای رفتن به حرم دچار مشکل هستند که باید این مشکل حل شود. سالهاست که می‌خواهند به منظور رفع تداخل سواره و پیاده در میدان بیت‌المقدس زیرگذری ایجاد شود؛ از آقای منبتی درخواست دارم یکبار برای همیشه برای این مشکل جواب قانع‌کننده‌ای ارائه دهند.

ارجائی بیان کرد: هوشمندسازی مهم است و باید به آن پرداخته شود و انتظار ما از سازمان ترافیک، اتاق فکر ترافیکی است.