امیر واحدی: ارتش در هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی رسید| ساخت موشک‌های هوا‌به‌هوا توسط متخصصان ایرانی

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در حاشیه بازدید از توان رزمی عملیاتی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، اظهار داشت: در زمینه هواپیمای بدون سرنشین، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و دو پهپاد بسیار راهبردی و ارزشمند کمان ۱۲ و کمان ۲۲ توسط نیروی هوایی و پهپاد‌های راهبردی دیگر توسط وزارت دفاع ساخته شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: امروز در زمینه هواپیمای بدون سرنشین جزو اولین‌ها در منطقه هستیم و این توانایی روز به روز در حال افزایش است و در آینده‌ای نه چندان دور اخبار خوبی در این زمینه خواهیم شنید.

امیر واحدی خاطر نشان کرد: هواپیما‌های بدون سرنشین از فاز شناسایی خارج شده و به فاز عملیاتی وارد شده‌اند که در رزمایش‌های اخیر نیز توانستیم اهداف را با پهپاد‌ها و موشک‌های نقطه زن مورد اصابت قرار دهیم. با قاطعیت به تمامی کشور‌های همسایه اعلام می‌کنیم که دکترین نظامی ما دفاعی است و هیچ چشم‌داشتی به کشور دیگری نداریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به به‌روز شدن رادار‌های هواپیماها، نیز گفت: مهماتی که در هواپیما‌های مختلف استفاده می‌شود همچون بمب‌های دور ایستای نقطه زن، موشک‌های دورایستا و موشک‌های هوا به هوا توسط صنعتگران کشور ساخته شده و در زمینه موشک‌های هوا به زمین نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به بازدیدش از پایگاه شهید فکوری تبریز گفت: امروز در تداوم بازدید از پایگاه‌های نیروی هوایی کشور، در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز حضور یافتیم تا به همکاران خدا قوت گفته و فعالیت‌های این پایگاه را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهیم. پایگاه هوایی تبریز یکی از پایگاه‌های مهم و استراتژیک کشور است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: یکی از نکات مثبت این پایگاه، حضور افراد بسیار کوشا و پیگیر است، کارکنان فنی و خلبانان پایگاه هوایی شهید فکوری در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که همیشه در صحنه هستند و پس از آن نیز با انجام تعمیرات سخت و سنگین هواپیما‌ها توسط کارکنان غیور پایگاه، برای اعتلای نیروی هوایی کوشیده اند.

امیر واحدی با اشاره به فعالیت مرکز قطعه‌سازی این پایگاه، افزود: این مرکز در سال‌های گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و در برخی مواقع، قطعات بسیار مهم و گلوگاهی که مجبور به واردات از خارج بودیم را بومی سازی کرده است و باعث افتخار تبریز و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی شده است.