پایان مسابقات دوچرخه سواری جایزه بزرگ «قصر مهرگان» + ویدیو
احسان سرفرازی

احسان سرفرازی | به گزارش شهرآرانیوز، این مسابقات در مسیر ۳۵ کیلومتری و از خیابان ۱۷شهریور مشهد آغاز و در قصر مهرگان شاندیز به پایان رسید. بیش از ۱۲۰ ورزشکار و ملی پوش کشوری در این رقابت حاضر بودند. ورزشکاران در دو رده جوانان و بزرگسالان ودر دو رشته کورس و کوهستان با هم به رقابت پرداختند که در پایان مجید حسین زاده و سپهر نظافتی در رشته کورس به ترتیب در رده بزرگسالان و جوانان به مقام قهرمانی رسیدند. در رشته کوهستان هم محمدجواد سیامک و بهنام چیتگر روی سکوی اول ایستادند.

موحدیان: باید شور و نشاط در شهرمان وجود داشته باشد

موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه برگزاری مسابقه امروز گفت: یکی از بحث‌های مهم شورای ششم حمایت از ورزش‌های همگانی است. باید شور و نشاط در شهر باشد مخصوصا اینکه غالب جامع شهر ما جوان و نوجوان است. براین اساس، من و همکارانم در شورای ششم وظیفه خود می‌دانیم که نسبت به شور و نشاط در جامعه تلاش کنیم و امروز هم یک برنامه ملی را میزبانی می‌کنیم. وی در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم برنامه‌ای را مستقیم اجرا کنیم، اما از برنامه‌های این چنینی حمایت می‌کنیم و امروز هم برای همین مورد و گفتن خداقوت در اینجا حاضر شده ایم. موحدیان در پایان گفت: اداره کل ورزش و جوانان اگر طرح و برنامه‌ای دارد شروع کند ما هم پای کارشان هستیم. ماموریت مستقیم برای اجرا نداریم، اما چتر حمایتی مان را باز می‌کنیم و در قالب معاونت تربیت بدنی شهرداری، می‌توانیم برنامه‌های خوبی را اجرا کنیم.

هاشمی جواهری: باید تفریحات حلال، سالم، جذاب، مفرح، ارزان و قابل دسترس را ایجاد کنیم

مدیر کل ورزش و جوانان استان هم در خط پایانی این مسابقات حاضر شد و درخصوص این رقابت‌ها گفت: این رقابت‌ها در سالیان گذشته هم برگزار می‌شد، اما دو سالی است که بخاطر اپیدمی کرونا نتوانستیم ورزشکاران را دورهم جمع کنیم و حالا خیلی خوشحالیم که یک بار دیگر این اتفاق رقم خورد. در طول مسیر که همراه ورزشکاران بودیم، جدا از شور و نشاطی که در بین رکابزنان بود، مردمی که این گروه را همراهی می‌کردند و شهروندان هم بسیار راضی و شادمان بودند و در طول مسیر یک شور و نشاط خاصی برگزار شده بود. هاشمی جواهری در ادامه افزود: من از هیئت دوچرخه سواری خواستم تا برنامه‌های این‌چنینی تداوم داشته باشد و بصورت همگانی در سطح شهر برگزار شود. لازم نیست حتما در سطح حرفه‌ای و قهرمانی این اتفاق را برگزار کنیم، اگر هرکسی با دوچرخه خانگی که دارد هر چندوقت یک بار بتواند در دوره‌ها و برنامه‌های خانوادگی شرکت کند، مطمئنا هم قهرمانان بزرگی معرفی می‌شوند و هم خاطرات خوبی برای خانواده‌ها ساخته می‌شود. متولی ورزش استان درخصوص ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهر هم گفت: من فکر می‌کنم باتوجه به شرایط خاصی که بر جامعه حاکم است، شور و نشاط کافی در شهر وجود ندارد و ما بعنوان متولی ورزش باید در حد توان مان آن را ایجاد کنیم. جلساتی در استانداری تشکیل شده و امیدواریم همه ارگان‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند در این راه به ما کمک کنند به میدان بیایند. هاشمی جواهری درخصوص ایجاد شرایط مناسب و در دسترس برای خانواده‌ها هم گفت: همیشه گفته ام شرایط باید حلال، سالم، جذاب، مفرح، ارزان و از همه مهم‌تر قابل دسترس برای عموم مردم باشد. رشته‌هایی مثل دوچرخه سواری، کوهپیمایی و دو همگانی می‌توانند با داشتن این شرایط برنامه‌های خوبی را برای مردم پیاده کنند.

عسکری: نتایج قابل قبولی کسب کردیم

سرپرست هیئت دوچرخه سواری استان هم در پایان این برنامه گفت: چهارمین دوره مسابقات جایزه بزرگ کشوری قصر مهرگان را به مناسبت یادبود شهدای دولت و واقعه ۱۷ شهریور، امروز برگزار کردیم. مجید طهوریان عسکری با اشاره به شرایط فنی مسابقه گفت: از مرکز مشهد یک مسافت تقریبا ۴۰ کیلومتری را ورزشکاران ما رکاب زدند و به شاندیز رسیدند که شکر خدا و با تمهیداتی که پیش بینی کرده بودیم، کوچکترین مسئله و مشکلی هم پیش نیامد. بیش از ۱۲۰ ورزشکار از ۷ استان کشور در این مسابقات حاضر بودند که با کمک خدا و تلاش رکاب زنان استان، نتایج قابل قبولی هم کسب کردیم. سرپرست هیئت دوچرخه سواری در پایان به برنامه‌های بعدی این هیئت هم اشاره کرد و گفت: ما دوچرخه سواران بسیار خوبی در سطح کشور داریم، حضور صنایع و بخش خصوصی در کنار ورزش، می‌تواند ورزش را بالنده‌تر کند و امیدواریم به همین زودی و در ۱۷ ربیع یک بار دیگر میزبان دوچرخه سواران کشورمان در مشهد باشیم.

 

کلیپ رقابت جذاب دوچرخه سواران را از اینجا مشاهده کنید

{$sepehr_media_562575_600_400}