پویش اشتغال همزمان با تحصیل برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش شهرآرانیوز، محسن مرادی درگفتگویی، هدف از اجرای «طرح پویش» را آمادگی توأم با آموزش و مهارت و ایجاد ارتباط و پیوند نظام‌مند دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت و جامعه دانشجویان عنوان کرد.
وی گفت: در این طرح امکان حضور جدی دانشجو هم‌زمان با تحصیل در صنایع، اصناف، بنگاه‌های تولیدی و نهاد‌های اجتماعی فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه مبنای طرح پویش تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است و منجر به مهارت‌افزایی دانشجویان می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح، تاثیر قابل توجه و انکارناپذیری در افزایش دانش‌اموختگان ماهر، مجرب و کارآفرین در کشور خواهد داشت.
مرادی عنوان کرد: دانشجویان متقاضی می‌توانند همزمان با تحصیل، وارد بازار کار شده و علاوه بر گذراندن واحد‌های کارآموزی یا کارورزی خود، به طور جدی مشغول به کار و مهارت آموزی شوند.
وی با اشاره به اینکه تعداد واحد‌های کارورزی|کارآموزی در نظر گرفته شده برای طرح پویش، با واحد‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان در رشته‌های مختلف تحصیلی، متفاوت است، خاطرنشان کرد: طرح پویش تنها محدود به رشته‌های فنی نیست و رشته‌های علوم انسانی، کشاورزی، علوم پایه و ... نیز شامل این طرح می‌شوند.
مرادی اعلام کرد: در این طرح، پس از ثبت نام و پذیرش با آزمون یا بدون آزمون دانشجویان در رشته‌های غیرپزشکی، دانشجو تقاضای کتبی خود را ارایه می‌دهد و پس از مصاحبه با دانشجو از سوی دانشگاه و صنایع (بنگاه‌های اقتصادی-اجتماعی)، دانشجو به آن نهاد معرفی و حامی دانشجو در نهاد مربوطه مشخص می‌شود.
وی ادامه داد: دانشجو در قالب هشت واحد کارآموزی/کارورزی در نهاد مربوطه فعالیت می‌کند و بنگاه اقتصادی - اجتماعی با توجه به پرورش و مهارت‌افزایی دانشجو، او را در اولویت استخدام قرار می‌دهد و در قبال فعالیت او، نهاد مربوطه نیز کمک هزینه تحصیلی را به حساب دانشگاه واریز کرده تا به‌عنوان شهریه دانشجو در نظر گرفته شود.
وی افزود: در طرح پویش، گواهی‌نامه‌ای علاوه بر مدرک اصلی تحصیلی دانشجو صادر می‌شود که تاییدیه گذراندن کامل و موفق طرح پویش از سوی دانشجو است.