واکنش نماینده اصفهان به اظهارات جهانگیری| تصمیمات نادرست دولت روحانی باعث سقوط بورس شد

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی طغیانی در واکنش به اظهارات معاون اول دولت دوازدهم درباره مجلس یازدهم، گفت: کشور در دو سال نخست فعالیت مجلس یازدهم با دو شوک عمده یکی تحریم‌های ظالمانه سال ۹۷ و پس لرزه‌های آن در سال ۹۸ و کرونا مواجه بود به گونه‌ای که بر روی اقتصاد کشور بسیار موثر بودند و منجر به تلاطم بازار شد، همچنین  تصمیمات نادرست و نوع مدیریت دولت دوازدهم در اقتصاد، سقوط بورس در سال ۹۹ را در پی داشت.

وی افزود: جهانگیری و مجموعه اقتصادی دولت سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سال ۹۷ شروع و دنبال و در سال  ۱۴۰۰  بدون اینکه آن را تعیین تکلیف کنند رها کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، ادامه داد: طی این سال‌ها شوک‌های خارجی و داخلی به اقتصاد کشور وارد شد و مجلس یازدهم در برابر این شوک‌ها با اقدامات و حرکات ضد شوک نسبت به تصویب طرح‌ها و لوایحی اقدام کرد تا بتوان بخشی از مشکلات اقتصاد کشور را مدیریت کند.

طغیانی با اشاره به مصوبات اقتصادی مجلس یازدهم، یادآور شد: مجلس با اتخاذ تصمیمات منطقی نسبت به اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و محدود کردن احتکار مسکن و تصویب طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام کرد و همچنین با تمرکز بر معیشت مردم، اصلاح ساختار بودجه، ساماندهی مسکن، بهبود فضای کسب و کار، ساماندهی خودرو و بانکداری اسلامی را مورد توجه قرار داد  و به طور قطع اقدامات مجلس یازدهم خاصیت ضد شوک داشتند.

وی افزود: البته ابزار‌های مجلس برای مقابله با مشکلات اقتصادی بلندمدت بود و در حالی که دولت دوازدهم می‌توانست با انجام اقدامات منطقی و استفاده از ابزار‌های کوتاه مدت کار‌های بهتری انجام دهد، اما متاسفانه انجام نداد؛ متاسفانه دولت دوازدهم به جای تفکر در مورد اقدامات غیرمنطقی خود اقدامات موثر و کارساز مجلس یازدهم را سطحی می‌داند در حالی که چنین اظهاراتی به هیچ وجه منطقی نیست.