نماینده بجنورد: مجلس اجازه تضییع حقوق معلمان مهرآفرین را نمی‌‎دهد| دولت سریع‌‎تر آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را اصلاح کند

به گزارش شهرآرانیوز، محمد وحیدی اظهار داشت: پس از دستور رئیس مجلس به هیأت تطبیق مصوبات برای بررسی مغایرت آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان با اصل قانون، این هیأت نظر رسمی خود را اعلام کرده و رئیس مجلس نیز طی نامه‌‎ای اعلام نظر کمیسیون هیأت تطبیق را برای رئیس جمهور ارسال کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس تصریح کرد: بنابراین دولت باید هرچه سریع‌‎تر ایراد آیین نامه اجرایی خود را که در آن، رتبه بندی معلمان جذب شده طرح مهرآفرین دیده نشده است، اصلاح کند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان، اعمال حکم رتبه‌بندی موکول به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات شده است، در حالیکه نیرو‌های طرح مهرآفرین که نیرو‌های قراردادی شرکتی یا نهضتی بوده‌اند در سال ۹۱ بصورت پیمانی جذب اداری آموزش و پرورش شدند و به همین دلیل باید همراه با سایر معلمان مشمول رتبه بندی می‌شدند.

وحیدی یادآور شد: قرار بود این معلمان ظرف ۵ سال نیروی رسمی آموزش و پرورش شوند، ولی امروز شاید برخی از شاگردان این معلمان وارد دانشگاه فرهنگیان شده و رسمی شدند، ولی معلمان طرح مهرآفرین هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند لذا رتبه بندی و تبدیل وضعیت حق این معلمان است. این معلمان که به طور متوسط ۱۱ سال سابقه خدمت پیمانی در آموزش و پروش دارند و حدود ۱۵۰۰ ساعت آموزش ضمن خدمت دیده‌اند باید مشمول اجرای رتبه‌بندی معلمان شوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مجلس تا اعمال رتبه بندی برای این معلمان عزیز پیگیر موضوع خواهد بود و از وظیفه نظارتی خود در قبال اجرای دقیق قانون کوتاه نخواهد آمد.