اجلاسیه شهدای حقوقی پنجم مهرماه در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در بسیج حقوق‌دانان، برگزاری باشکوه یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و با هدف‌گذاری که کردیم در هر استان یک یادواره و در هر چند استان یک اجلاسیه برگزار می‌کنیم.

سرهنگ سهراب انبارکی با اشاره به برگزاری ۳۲ یادواره شهدای بسیج حقوق‌دانان در سراسر کشور طی سال گذشته ادامه داد: هشت اجلاسیه به منظور برگزاری کنگره بزرگداشت و معرفی شهدا تدوین شده است.

وی با اشاره به تقدیم ۵۶۲ شهید حقوقدان در سطح کشور خاطرنشان کرد: شناخت سبک و شاخصه‌های زندگی و فعالیت شهدا می‌تواند نقش مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشد و می توان هدف اصلی از برگزاری کنگره، اجلاسیه و یادواره های شهدا را زنده نگه داشتن و پاسداشت یاد و نام شهدا عنوان کرد به صورتی که تنظیم و نشر آثار فاخر شهدا یکی از دستاوردهای آن باشد، متاسفانه در سالیان اخیر نسبت به معرفی و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا قوی عمل نشده است و امروز می طلبد که بی درنگ نسبت به این وظیفه انقلابی اهمیت ورزید تا نسل جوان کشور نیز با رهنمود ها و معرف شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: در آینده باید تولیدات ارزشمند از سیره و زندگینامه شهدا را جمع آوری کرد و به منظور تقویت روحیه فرهنگی و ایجاد فضای ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف مردمی، اساتید دانشگاه، جامعه وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و دیگر آحاد جامعه منتشر کرد.

وی در پایان از حضور احتمالی مقامات قوه قضائیه، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی، مسئولین ادارات دادگستری استان های شرق و جنوب شرق کشور به همراه خانواده معظم و معزز شهدای حقوقدان در اجلاسیه شهدای حقوقی همزمان با پنجم مهرماه در مشهد خبر داد.