هشتاد شهید حقوق‌دان در شرق کشور شناسایی شدند
مهدی بی باک

مهدی بی باک | شهرآرانیوز؛ نشست خبری اجلاسیه شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق کشور با حضور مقامات انتظامی و مدیران قضایی استان برگزار شد.

{$sepehr_media_565999_400_300}

دکتر احمد فدوی، استاد دانشگاه و رئیس سازمان بسیج حقوق‌دان‌های استان خراسان رضوی، در این مراسم گفت: گستره و جامعه هدف بسیج حقوق‌دان‌ها شامل قضات، وکلا، سردفتران، مدیران حقوقی، اساتید و دانشجویان حقوق و همه افراد مرتبط به حقوق هستند. 

وی ادامه داد: کمک به ایجاد بستر لازم جهت تحول در نظام حقوقی کشور، ورود به فرهنگ‌سازی و گسترش عدالت و دفاع از آزادی‌های مشروع و قانونی از جمله اهداف این سازمان است. 

فدوی افزود: قرار است سال آینده کنگره کشوری شهدای حقوقی برگزار شود و پیش از آن اجلاسیه‌هایی برگزار می‌شود. منطقه شرق کشور شامل هفت استان است که با محوریت خراسان رضوی و مشهد در تاریخ پنجم مهرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد. 

استاد حقوق دانشگاه پیام نور مرکز مشهد خاطرنشان ساخت: شناساندن، تکریم و بیان جایگاه شهدای حقوقی از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است. همچنین تاکنون در شرق کشور ۸۰ شهید حقوق‌دان از جمله از شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم شناسایی شده‌اند که بیشتر این شهدا مربوط به استان خراسان رضوی است. 

فدوی متذکر شد: همچنین یکی از برنامه‌های مهمی که در حاشیه این اجلاس برگزار خواهد شد، پویش آزادسازی تعدادی زندانی خواهد بود.

معاون دادستان خراسان رضوی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: امروز خیلی از حقوق‌دان‌ها می‌توانند خدمات قابل ارائه‌ای به مردم به‌صورت رایگان بدهند. اگر ما شاهد پرونده‌های متعدد هستیم یکی از دلایلش این است که به حق خود نمی‌رسند و چون وضعیت مالی مناسبی ندارند، نمی‌توانند وکیل بگیرند که اینجا بسیج حقوق‌دان‌ها می‌تواند کمک کند. 

سید امیر مرتضوی ادامه داد: ضرورت موضوع پرداختن به یاد و خاطره شهدا را باید گرامی‌ داشت، زیرا امنیت و آرامش و آسایش ما مرهون و مدیون شهداست. 

وی تصریح کرد: شاید در مسائل اقتصادی مشکلاتی در کشور وجود داشته باشد، اما نباید دست از اعتقادات برداریم و با دشمن همراه شویم. امروز بسیجیان متخصص باید رهرو شهدا باشند.