آماده باش نیروهای خدماتی و اجرایی شهرداری مشهد در دهه آخرصفر

 همتی |شهرآرانیوز، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیش بینی حضور گسترده زائران رضوی در ایام پایانی ماه صفر در مشهد و بر اساس هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، تلاش شده تا با بسیج همه ظرفیت ها و امکانات شهری خدمات مطلوب و شایسته ای به زائران رضوی ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت پاکیزگی و آراستگی محیط شهری در این ایام، بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از پاکبانان مشهدی به صورت کامل در آماده باش هستند و رفت و روب روزانه معابر شهری و به ویژه محورهای منتهی به حرم رضوی را بر عهده دارند.

نجفی افزود: امسال پنج محور ورودی شهر مشهد شامل محورهای قوچان، نیشابور، سرخس، کلات و فریمان نیز به صورت ویژه پاکسازی و رفت و روب خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت ارائه خدمات مطلوب به زائران در این ایام، بیش از ۱۵ هزار نفر از نیروهای خدماتی و اجرایی شهرداری مشهد شامل پاکبانان، باغبانان، نیروهای آتش نشان، اتوبوس رانان، راهنمای زائر، نیروهای اجرایی و...، به صورت آماده باش مشغول فعالیت خواهند بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در این ایام بیش از ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حدود ۳۰۰ سقاخانه در سطح شهر به صورت فوق‌العاده فعال خواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت تامین ایمنی زائران در این ایام گفت: بیش از ۸۰ نیروی آتش نشان و حدود ۳۰ دستگاه خودرو عملیاتی آتش نشانی، علاوه بر استقرار در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی و مکان های برگزاری مراسمات مذهبی، بازدیدهای مکرر از خیمه ها، موکب‌ها و هیئات مذهبی را بر عهده دارند.

نجفی ادامه داد: به منظور راهنمایی مطلوب تر زائران رضوی ۳ ایستگاه استقبال از زائر (۲ ایستگاه در محور قوچان و یک ایستگاه در محور نیشابور)، به صورت ویژه فعال خواهند بود و مقرر شده است تا مراکز اسکان اضطراری و موقت نظیر سالن های ورزشی، بوستان زائر پذیر غدیر و... نیز در اختیار زائران قرار گیرد.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد افزود: با توجه به لزوم تسهیل تردد زائران در این ایام، اقدامات گوناگونی نظیر تقویت خطوط اتوبوسرانی منتهی و عبوری از حرم مطهر با بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس، کاهش دو دقیقه‌ای سر فاصله زمانی قطار شهری در خط یک و افزایش یک ساعته زمان سرویس دهی قطار شهری، در شب و روز رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در این ایام پارکینگ های هسته مرکزی شهر با پنج ساعت افزایش ساعت کاری تا ۳ بامداد به زائران خدمت رسانی خواهد کرد و در پارکینگ مجد و آزادی نیز پیش‌بینی اسکان موقت و اضطراری نیز صورت گرفته است.