شوک فدراسیون به تیم‌های لیگ برتری والیبال| تهران، یزد و ارومیه میزبان

گروه ورزش/شهرآرانیوز، با تغییرات رخ داده در برنامه بازی‌های مرحله رفت لیگ برتر والیبال و سلب میزبانی بسیاری از تیم ها، به دلیل نداشتن کفپوش گرل فلور موجب شد تا اکثر تیم‌ها در این خصوص از خود واکنش نشان دهند و خواستار تجدید نظر شوند.
بر اساس اعلام فدراسیون والیبال تنها دو سالن خانه والیبال و فدراسیون در تهران، سالن شاهدیه یزد و سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه دارای شرایط مطلوب برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال تشخیص داده شدند. البته سالن ۲۵ آبان اصفهان و رضازاده اردبیل هم جزو سالن‌های استاندارد محسوب می‌شوند.
حالا در کمتر از دو هفته به شروع مسابقات و با تغییر و اصلاحیه برنامه بازی‌ها، تیم‌ها کاملا به هم ریخته اند و هر کدام به اشکال مختلف در صددند تا فدراسیون والیبال و سازمان لیگ را مجاب به تغییر این تصمیم کنند.
البته بزرگترین مشکل تیم‌های لیگ برتری والیبال نداشتن سالن‌های اختصاصی و استفاده از سالن‌های چند منظوره‌ای است که به طور مشترک مورد استفاده تیم‌های لیگ برتری فوتسال، بسکتبال، هندبال، والیبال و حتی کشتی و بوکس و رشته‌های رزمی است.
جالب‌تر اینجاست که سالن‌های تیم‌های شهداب یزد، پیکان و سایپا تهران و شهرداری ارومیه که مناسب تشخیص داده  شده اند هم متعلق به وزارت ورزش و فدراسیون والیبال است و در حقیقت اکثرا به شکل اجاره‌ای چند ساله و یا سانسی در اختیار تعدادی از تیم‌ها قرار دارد!
البته باید قبول کرد که هدف فدراسیون والیبال فراهم کردن شرایط مطلوب هر چه بهتر برای تیم‌ها و بازیکنان و ارتقای کیفی بازی هاست؛ اما متاسفانه نبود نظام باشگاهداری مبتنی بر امکانات در ورزش ایران در بحث سخت افزاری و نرم افزاری و زیر ساختی، باعث می‌شود که فدراسیون‌ها هرگز نتوانند شرایط مسابقاتی خود را با شرایط روز حاکم در دنیا پیش ببرند.