اختصاص ۱۸۰۰ کیسه آرد به موکب‌های بین راهی دردهه آخر صفر در خراسان رضوی
طنین همتی

همتی|شهرآرانیوز، ناصر شعربافیان، مدیر نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، با بیان اینکه برای تأمین نان و آرد مورد نیاز مواکب و هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری پیش‌بینی لازم انجام شده استدر گفت وگو با شهرآرانیوز گفت: به ۵۰۰ نانوایی سهمیه آرد مازاد با نرخ یارانه‌ای تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: از نانوایی‌ها تعهد گرفته شده است که این آرد برای پخت نان آزاد استفاده شود. تیم‌های نظارتی ما هم نظارت کامل بر این موضوع دارند که این نان برای هیئت‌های مذهبی و دستجات استفاده شود.
به گفته شعربافیان، اقلامی مثل برنج، گوشت قرمز و سفید پیش‌بینی شده است که از طریق شورای هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی به نمایندگان آن‌ها ارائه شود. شورای هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات استان، مباشرانی را برای خرید و تحویل این کالا‌ها معرفی می‌کند و این سهمیه‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیر نظارت و بازرسی جهاد گفت: در ۵۰۰ واحد صنفی منتخب در شهر مشهد، توزیع و فروش کالا‌های مختلف مواد غذایی و ضروریات از جمله آب‌معدنی، میوه، نان بسته‌بندی و... به نرخ حداکثر قیمت تعیین‌شده روی کالا تأمین شده است.
این واحد‌ها با نصب بنر مشخص شده‌اند و نظارت‌های ویژه‌ای هم بر آن‌ها می‌شود. همچنین ۴ پایگاه ثابت بازرسی در چهار مسیر اطراف حرم مطهر مستقر شدند و بازرسی‌ها مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود. مردم هم برای شکایت صنفی می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کنند. بازرسان دارای کاور‌های مشخص‌شده هستند تا مردم بتوانند آن‌ها را شناسایی کنند.

وی تأکید کرد: همچنین در دهه آخر صفر برای مسیر‌های بین‌راهی مثل نیشابور به سمت مشهد و قوچان به مشهد پیش‌بینی‌های مشابه انجام شده است و ۱۸۰۰ کیسه آرد برای موکب‌های بین‌راهی که پخت نان تازه دارند، اختصاص یافته است.