احتمال رگبار پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات شمال غرب خراسان رضوی | ۲۵ شهریوز

به گزارش شهرآرانیوز - زهرا آهنگرزاده افزود: همچنین امروز کاهش دمای هوا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود که بیشترین کاهش دما در نیمه شمالی و مرکزی استان و کمترین کاهش دما در مناطق جنوبی آن خواهد بود.

وی ادامه داد: برای فردا دمای هوا در استان خراسان رضوی تغییرات قابل ملاحظه و محسوسی ندارد و جو به نسبت پایداری در اکثر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین امروز علاوه بر افزایش سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی، در مناطق بادخیز و مناطق جنوبی استان به ویژه برخی از نقاط جنوبی و جنوب شرق استان باد و گرد و خاک وجود دارد که در ساعات بعدازظهر امروز وقوع وزش باد به نسبت شدید موقتی برای این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد نیز ۳۰ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۱۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های گلمکان و چناران با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار و تربت جام با ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

آهنگرزاده افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بارش حدود یک دهم میلیمتر از ایستگاه هواشناسی شهرستان قوچان ثبت و گزارش شده است.

منبع: ایرنا