طی یک هفته اخیر صورت گرفت؛
دستگیری ۳۵ شکارچی متخلف و خسارت یک میلیاردی در استان خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، تورج همتی افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان طی گشت‌های مستمر در مناطق و زیستگاه‌های استان در هفته گذشته موفق شدند ۳۵ متخلف شکار و صید را دستگیر و درقالب ۱۴ پرونده به مراجع قضایی تحویل دهند. وی من اشاره به اینکه ۱۶ قبضه اسلحه شکاری به همراه ۳۰ تیر فشنگ قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده است گفت: سه دستگاه خودروی سواری و ۶ دستگاه دوربین چشمی نیز از دستگیر شدگان توقیف شده است.

این مقام مسئول ادامه داد:متاسفانه شکارچیان غیر مجاز، ۸ راس قوچ و میش وحشی، یک راس پازن و چهار قلاده گرگ را از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند. همتی افزود:لاشه ۳۱ قطعه پرنده که ۹ قطعه آن‌ها کبوتر و یازده قطعه باقرقره و کبک بوده اند و ۲۴ عدد ماهی صید شده نیز در فهرست کشفیات این هفته یگان حفاظت ثبت شده است.

وی همچنین از کشف یک قلاده میمون زنده از یکی از متخلفان خبر داد و افزود: این گونه غیر بومی نیز در پی رصد فضای مجازی و تحقیق و تفحص نامحسوس مامورین حفاظت محیط زیست در شهرستان بینالود در یک منزل مسکونی کشف و توقیف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین از دستگیری دو نفر در عرصه‌های طبیعی به اتهام کنده کاری و گنج یابی خبر داد و گفت:متخلفان شکار وصید ظرف هفته گذشته بیش از یک میلیارد ریال به محیط زیست استان خسارت واردکرده اند.