همه کشور پای کار مشهد در دهه آخر صفر
مهدی بی باک

مهدی بی باک | شهرآرانیوز، محسن داوری در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص سفر وزیر کشور به مشهد گفت: با عنایت دولت در چند روز قبل معاون اول رئیس جمهور به مشهد سفر کردند و دستوران خوبی مبنی بر پای کار آمدن امکانات کشور در مشهد دادند. امروز هم وزیر کشور در مشهد حضور دارند و از نزدیک مسائل را رصد می‌کنند. دستورات خوبی داده اند که امکانات ملی به مشهد بیاید و همه استان‌ها همکاری داشته باشند.
وی افزود: ما نیازمندی‌هایی در مورد اسکان داشتیم که هلال احمررا مکلف به همکاری کردند. همچنین وزیر بهداشت نیز در مشهد حضور دارند و مسائل بهداشتی را رصد می‌کنند. در تامین آمبولانس و مسائل دارویی مشکلاتی بود که در حال رفع آن هستند.
فرماندار مشهد افزود: وزیر کشور در سفر به مشهد، چند استان را برای تامین سرویس بهداشتی و نانوایی سیار مکلف به همکاری کردند. همچنین در حوزه حمل و نقل قرار شد رئیس راهداری کشور در ایام پایانی ماه صفر در مشهد حضور داشته باشند. اقدامات دیگری هم در حال انجام است و حکایت از آن دارد که همه کشور بسیج شده‌اند تا مراسم شهادت امام رضا (ع) و دهه پایانی صفر به خوبی انجام شود.
مدارس اسکان زائر تعطیل خواهد بود
وی در ادامه درخصوص وضعیت مدارس و دانشگاه‌های مشهد و اقدامات آن‌ها در خصوص تعطیلی گفت: مسائلی که مطرح شده اداری است که در حال انجام است و وزیر کشور نیز آن را پیگیری کردند.
داوری خاطرنشان کرد: مدارسی که برای اسکان در نظر گرفته شده است، تعطیل خواهند بود و در خصوص دانشگاه‌ها با وزیر علوم پیگیری و دستورات لازم در خصوص دراختیار گذاشتن مراکز برای اسکان زائران ابلاغ خواهد شد. ظرفیت‌های اسکان اولویت بندی شده و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.
فرماندار مشهد ادامه داد: مسئله ارزاق نیز بسیار اهمیت دارد که در این راستان با ۵۰۰ واحد صنفی تفاهم کرده و اقلام مورد نیاز را تامین کردیم و تحت نظارت کامل ما خدمت دهی خواهند کرد. قیمت ارزاق قیمت مصوب خواهد بود.
وی گفت: در چهار مکان منتهی به حرم مقر‌های بازرسی برای رسیدگی به شکایات زائران ایجاد شده و همچنین ۵۰۰ اکیپ بازرسی در سطح شهر و اطراف حرم نیز فعال شده است.
داوری افزود: در تامین کالا نیز تلاش شده و به اندازی کافی کالای مورد نیاز تهیه شده است. در حوزه زیر ساخت‌ها مانند تامین آب و برق و گاز مشکلی وجود ندارد و در اختیار موکب‌ها قرار خواهد گرفت.

 

{$sepehr_media_569625_400_300}