نماینده دورود: شرط ارائه سند مسیر دریافت وام مسکن روستایی را مسدود کرده است

به گزارش شهرآرانیوز، حسین گودرزی در خصوص عدم پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان، گفت: علیرغم گذشت قریب یک سال از تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، تصویب نامه هیئت وزیران در هفتم شهریور امسال شرایط دریافت این تسهیلات را مشخص کرد، اما از جمله شرایط پرداخت این وام را ارائه سند مسکن روستایی به  بانک بر شمرده است. این در حالی است که اکثر مساکن روستایی فاقد سند هستند و این شرط در وام‌های اعطایی سال‌های پیش وجود نداشته و این شرط جدید عملا دریافت این وام را برای روستائیان دشوار بلکه ناممکن کرده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به اینکه در سال‌های پیش وام مسکن روستایی برای هر طبقه ۱۰۰ میلیون تومان بود و با شرایط مناسب در اختیار روستائیان قرار می‌گرفت، ادامه داد: با این حال دولت سیزدهم با اعلام نهضت ملی مسکن و دو برابر کردن میزان وام مساکن روستایی امیدی در مردم ایجاد کرد، اما با گذاشتن شرط ارائه سند مسکن برای دریافت وام عملا مسیر اعطای وام را برای اغلب روستائیان مسدود کرده است.

این نماینده مردم در مجلس، افزود: این مساله مورد اعتراض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است، اما با توجه به آنکه در تصویب نامه هیئت وزیران این شرط تصویب گردیده، ریاست جمهوری باید دستور لغو و اصلاح آن را صادر نمایند.

گودرزی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های میدانی نمایندگان از روستا‌ها اغلب روستائیان اضافه کردن این شرط را باعث نا امیدی از دریافت وام مسکن روستایی دانسته اند و لازم است این مشکل هرچه زودتر و با نظر به سپری شدن بخش عمده فصل مناسب ساخت و ساز‌ها رفع شود.