ترمیم روشنایی در محور تهران- مشهد آغاز شد
به گزارش شهرآرانیوز، احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان، گفت: تأمین روشنایی راه‌های این استان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در این اداره کل پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به گلایه‌هایی که از کمبود روشنایی در مسیر تهران- مشهد در حوزه استحفاظی استان سمنان وجود دارد، گفت: در انتخاب پیمانکار ترمیم روشنایی این مسیر تا حدودی مشکل وجود داشت که سبب ایجاد تأخیر در این امر شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: با انتخاب پیمانکار از سه هفته گذشته، فعالیت‌هایی در همین زمینه آغاز شده است و سه گروه از گرمسار مشخص شدند و در حال کار هستند.

منصورکیایی با اشاره به سرقت کابل‌های روشنایی، ترانس‌ها و فیوز‌ها در مسیر‌های ارتباطی استان سمنان از سوی برخی سودجویان اظهار کرد: هزینه‌های گزافی بابت سرقت‌ها متحمل می‌شویم و این امر باید چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: به روشنایی محور‌های ارتباطی استان سمنان همواره توجه می‌شود؛ اما ۱۵۰ متر در محور گرمسار و ۱۷۰ متر در یک نقطه دیگر سرقت سیم و کابل روشنایی راه‌های ارتباطی صورت گرفته است و حتی ترانس‌ها و فیوز‌ها را نیز به سرقت می‌برند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: جایگزینی و برگشت شرایط به روال اول بسیار سخت و دشوار است و به‌طور قطع، زمان می‌برد.

منصور کیایی بیان کرد: باید راهکار‌هایی در این زمینه اندیشیده شود و در حال تعامل با نیروی انتظامی و دادستانی‌های شهرستان‌ها هستیم تا گشت‌هایی در محور‌ها برقرار و به مسأله جلوگیری از سرقت سیم و کابل‌های روشنایی راه‌ها توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: تیم‌هایی درحال ترمیم روشنایی در راه‌ها هستند و در حال حاضر، فعالیت‌های مشخصی در راه‌ها درحال انجام است؛ اما عمده مشکل به سرقت سیم و کابل‌ها برمی‌گردد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: خرید مجدد تجهیزاتی که به سرقت رفته، پروسه مشخصی دارد که زمان می‌برد و به همین خاطر در برخی مقاطع شاهد کمبود روشنایی در راه‌ها هستیم.
 
منبع: فارس