شهردار مشهد مقدس خبر داد: سرویس‌دهی ۲۴ ساعته مترو و اتوبوس در دهه پایانی صفر| پیش‌بینی ۷۰ هزار شب نفر اسکان اضطراری

به گزارش  شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس در حاشیه بازدید از اماکن سرویس‌دهی و خدمات‌دهی برای دهه پایانی صفر، اصلی‌ترین حوزه‌های ماموریتی مدیریت شهری را خدمات شهری و حمل‌ونقل عمومی دانست و اظهار کرد: در حمل‌ونقل عمومی، امیدواریم بتوانیم ظرفیت خطوط اتوبوس منتهی به حرم‌مطهر به‌ویژه خطوط «بی‌آرتی» را افزایش دهیم تا سرفاصله آن به کمتر از دو دقیقه برسد.
وی ادامه داد: با همراهی خوبی که اعضای شورای شهر داشتند، در روز‌های شهادت و رحلتی که در دهه پایانی ماه صفر داریم، به صورت رایگان خدمات‌دهی خواهیم کرد.
شهردار مشهد مقدس بیان کرد: در خط یک و دو مترو سرفاصله‌ها را کاهش می‌دهیم و امیدواریم آن را به کمتر از هفت دقیقه برسانیم، در حوزه تاکسی نیز نظارت‌ها را افزایش داده‌ایم و کنترل هوشمند و نامحسوس نیز در مسیر‌های منتهی به حرم‌مطهر نیز خواهیم داشت.
ارجائی خاطرنشان کرد: همچنین سرویس‌دهی در اتوبوس و مترو تا زمانی که مسافر باشد، حتی به صورت ۲۴ ساعته ادامه خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به خدمت‌رسانی بیش از ۶ هزار پاکبان در این ایام، اضافه کرد: این پاکبان‌ها بهصورت سه شیفت و شبانه‌روزی در خدمت مردم خواهند بود و هدف‌گذاری ما جمع‌آوری روزانه سه هزار تن زباله است که یک رکورد محسوب می‌شود و امیدواریم عزیزان خدمات را به خوبی ارائه دهند.
شهردار مشهد مقدس گفت: در حوزه حمل‌ونقل برون شهری دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده خدمت‌رسانی هستند و اگر خدای نکرده شرکت‌ها بخواهند فضایی که در اربعین برای مردم ایجاد کرده بودند را دوباره ایجاد کنند مسلما با ناوگان اتوبوس درون شهری به کمک خواهیم رفت و حتی در برخی از مسیر‌های کوتاه مبلغ سرویس‌دهی رایگان شده است.
ارجائی تصریح کرد: در حوزه اسکان اضطراری ۷۰ هزار شب نفر را اسکان شهرداری فراهم کرده و با کمک هلال احمر و سپاه امادگی داریم این میزان را تا ۲۰۰ هزار نفر افزایش دهیم همچنین اکثر پارک‌ها، کمپ‌ها، فرهنگسراها، فضا‌های اداری شهرداری و... در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت.