برادر شهید دوست‌محمدی: شهادت، آرزوی همیشگی رسول بود | رسول، خادم افتخاری شهدای مدافع حرم بود

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز، امید دوست‌محمدی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص بیوگرافی برادر شهید خود اظهار کرد: رسول دوست محمدی یک دختر ۶ ساله و یک پسر ۱۴ ساله دارد. پدر و مادر اصالتا شاهرودی هستند، اما تمام فرزندان در مشهد متولد شده‌اند و نام ایشان نیز از مبعث حضرت رسول گرفته شده است.

وی گفت: در محلی که سکونت داشتیم در نزدیکی مسجد توفیق در احمداباد قرار داشت. از کودکی در پایگاه بسیج همان مسجد شروع به فعالیت کردیم و رسول از ۱۵ سالگی به عضویت فعال بسیج درآمد و فعالیت‌های خود را در گردان عاشورا در کوهسنگی گسترده‌تر کرد.

وی افزود: در یک دوره که دفاع از حرمین مطرح بود برای دفاع از حرمین چندین مرتبه اعزام شد، اما فقط از زمان رفت و آمدش اطلاع داشتیم، اما هیچ وقت از کشور محل اعزامش سخنی نمی‌گفت و در زمان رفتنش می‌گفت که انشاالله شهید شوم و بازگردم.

برادر شهید رسول دوست‌محمدی یادآور شد: دوستانش می‌گویند تمام شهدای مدافع حرم که در مشهد دفن شده‌اند، تمام کار‌های شهدا را رسول به صورت افتخاری انجام می‌داد.

وی بیان کرد: تنها جایی که کار می‌کرد و از آن کسب درآمد داشت، نگهبانی در منطقه‌ای بود که از طریق گروه همیاران پلیس مامور به خدمت شده بود. مطابق گفته دوستانش اکثر درآمدش را در موکب‌های عفاف و حجاب صرف خانم‌هایی می‌کرد که مشکل حجاب داشتند تا پای صحبت‌های مشاوران عفاف و حجاب بنشینند. همیشه در این حوزه مخلصانه کار می‌کرد و تنها آروزیی که داشت نیز به آن رسید.

دوست‌محمدی با اشاره به تشییع پیکر رسول دوست‌محمدی در مشهد اضافه کرد: تشییع پیکر برادرم از میدان شریعتی به سمت خیابان دانشگاه آغاز و سپس به سمت بلوار شهید مدرس ادامه خواهد داشت. سپس پیکر ایشان در بهشت ابدی‌اش در خواجه ربیع آرام خواهد گرفت.