بارش باران در شمال غرب خراسان رضوی از بعدازظهر امروز| فردا هوای مشهد آلوده است (٣ مهرماه ١۴٠١)

گروه جامعه| شهرآرانیوز، آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ١٠ درجه خنکترین و داورزن با پیشینه دمای ٣٩ درجه گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با ۵١ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته دمای هوای مشهد بین ١۵ و ٣٣ درجه در نوسان بوده است و امروز دمای هوای در گرمترین ساعات ٣۴ درجه و در خنکترین ساعات ١۵ درجه خواهد بود.

فاروقی ادامه داد: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت به گونه‌ای که وزش باد در مناطق جنوب شرق و بخش‌های از استان شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید است. همچنین احتمال بروز خسارت به سازه‌های موقت در این مناطق وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از اواخر امشب به طور موقت افزایش ابرناکی را خواهیم داشت که در مناطق کوهستانی شمال‌غرب استان احتمال بارش‌های پراکنده باران وجود دارد.

وی ادامه داد: فردا دمای هوای روزانه کاهش نسبی خواهد داشت به گونه‌ای که دمای هوای مشهد در گرمترین به ساعت٢٨ درجه خواهد رسید. همچنین فردا آسمان مشهد صاف و از ساعات بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت که در برخی مناطق وزش باد شدید همراه با گردوخاک است. فردا دوشنبه هوای این کلان‌شهر آلوده پیش‌بینی شده است.