رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس: هرکس دفاع مقدس را صنفی کند و به دنبال سهم باشد، دچار انحراف شده است
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس  در مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان با اشاره به عملیات ثامن الائمه، اظهار کرد: بعد از عملیات ثامن الائمه نظام به این نتیجه رسید که می‌توان عملیات‌های بزرگتری انجام داد و این باور را در فرماندهان ایجاد کرد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: متاسفانه راجع به عملیات ثامن الائمه کم کار شده است. این عملیات در وحدت نیرو‌های مسلح نقش داشت و مردم باور کردند که می‌توان صدام را شکست داد. در جنگ دفاع مقدس طبق اسنادی که بدست آمده است اولین سلاح شیمیایی را آمریکا به عراق داد و وضعیت جنگ به گونه‌ای بود که همه دنیا با ما‌ درگیر بود.

وی افزود: ما در مورد ارتش بعثی عراق درست تحلیل نداشتیم، زیرا ارتش عراق قوی‌ترین، آموزش دیده‌ترین و مجهز‌ترین ارتش خاورمیانه بود. یکی از مسائل مهم این است که پیروز اصلی دفاع مقدس مردم هستند و هرکس دفاع مقدس را صنفی و به دنبال سهم باشد، دچار انحراف شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه محاسبات عراق روی کاغذ در خصوص حمله به ایران درست و دقیق بود، افزود: اما اصل انقلاب اسلامی، وجود امام خمینی (ره) و جوانان این کشور را در نظر نگرفته بودند و این سه مورد قاعده جنگ را تغییر داد. ما پیش از جنگ سیم خاردار را وارد می‌کردیم، اما امروز موشک تولید می‌کنیم و حتی کشورهای بزرگ دنیا به این باور رسیده اند که تجهیزات نظامی از ایران خریداری و استفاده کنند. امروز دشمن جنگ ترکیبی راه انداخته و دنبال تسخیر اذهان مردم است. دفاع مقدس کلید وحدت در کشور و از هر قشر و صنفی در آن حضور داشتند.

عملیات ثامن الائمه یک عملیات بسیار بسیار مهم و سرنوشت ساز بود

امیر سرتیپ رضا آذریان، ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا همچنین در این مراسم گفت: عملیات ثامن الائمه یک عملیات بسیار بسیار مهم و سرنوشت ساز بود. دشمن که آمده بود سه روزه خوزستان و خرمشهر و آبادان را بگیرد با عملیات مهم لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه خراسان نتوانست به اهداف خود برسد و امروز همه جا نام این لشکر می‌درخشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: فرمایش رهبر انقلاب در این خصوص مهم است و باید بدانیم که چگونه درباره عملیات پیروز ثامن‌الائمه به نسل جوان بگوییم. باید جوانان را آگاه کرد و به آن‌ها بگوییم که چه بودیم، چه شدیم و الان چگونه هستیم.

به گفته وی، تاکید ما این است که باید درس دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم.