برای نخستین بار در کشور؛ دبیرستان دخترانه ویژه دانش آموزان معلول جسمی حرکتی افتتاح شد
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از خیرین مدرسه ساز و دانش آموزان این مرکز جدید آموزشی برگزار شد، از دبیرستان «سید جعفر سادات مادرشاهی» بهره برداری رسمی به عمل آمد.

جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی به شهرآرانیوز گفت: کلنگ احداث این مرکز آموزشی در سال ۱۳۹۵ در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ساختمانی به زیربنای ۶۵۰ متر مربع زده شد و امسال در آغاز بهار تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مدرسه دارای ۸ کلاس درس، اتاق‌های بازی درمانی، کاردرمانی، اتاق کامپیوتر، اتاق تربیت بدنی و نمازخانه می‌باشد که برای سال تحصیلی جدید، ۴۵ دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم را پذیرش کرده است و پیش بینی می‌کنیم سال آینده این رقم به ۷۰ دانش آموز ارتقا یابد.

روحانی یادآور شد: این ششمین مدرسه ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی و اولین دبیرستان دخترانه در کشور است و تمامی موارد فنی ویژه دانش آموزان دارای معلولیت در آن رعایت شده است.

دانش آموز در آینده استقلال می خواهد

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه افتتاحیه دبیرستان مادرشاهی گفت: آموزش و پرورش هرکجا که دچار مشکل شد، این خیران عزیز بودند که بی منت و چشم داشت پای کار آمدند و در واقع، توشه آخرت خویش را مهیا ساختند و از ایشان متشکریم.

وی ادامه داد: همکاران من در اداره کل و اداره استثنایی خراسان رضوی در تعاملی خوب و سازنده با یکدیگر هستند و تمامی فعالیت‌های ما برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، سوق دادن آنان به کسب استقلال مالی، کاری و آموزشی می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های گسترده‌ای که تاکنون انجام شده است، اما شاهد عدالت آموزشی نیستیم و این مهم، زیرساخت‌های قدرمند و بودجه‌های بیشتری می‌طلبد و امیدواریم محقق شود.

معصومه مهرانپور مدیر این دبیرستان نیز با اشاره به نیاز‌های مرکز گفت: یکی از نیاز‌های جدی ما، سیستم‌های رایانه‌ای است؛ رشته اصلی این دانش آموزان، گرافیک رایانه است و به طور متوسط در هر کلاس باید ۵ رایانه باشد. اما اکنون حتی یک سیستم هم نداریم و از تمامی خیرین خواهشمندم در تجهیز این مرکز آموزشی ما را یاری کنند.

{$sepehr_media_575477_400_300}