فرماندار مشهد: اکثر دستگیرشدگان آشوب‎های مشهد، دانش آموزان فریب‌خورده هستند

محمدپور | شهرآرانیوز، محسن داوری فرماندار مشهد در همایش «رسالت رسول» که عصر امروز با هدف تجلیل از ایثارگری‌های شهید محمدرسول دوست محمدی شهید مدافع امنیت برگزار شد، اظهار کرد: مجاهدت‌های شهید دوست محمدی و حرکتی که ضارب در لحظات آخر انجام داد و منجر به شهادت او شد، در مقابل چشمان ما روی داد. کسی به شهید دوست محمدی مأموریت نداده و هیچ‌کس مسئولیتی بر دوش او نگذاشته بود اما بر پایه دغدغه‌ای که نسبت به سرنوشت نظام و اسلام در دل احساس می‌کرد، به میدان آمد، در راه خدا از جان گذشت و به شهادت رسید.

وی افزود: شهادت، امری تصادفی نیست که به خاطر نابلدی مقتول بر او عارض شود بلکه در حقیقت، خدا شهدا را بر پایه نیات قلبی و عملکرد مخلصانه آنان، انتخاب می‌کند.

فرماندار مشهد ضمن ریشه‌یابی علت برپایی آشوب در شب‌های اخیر خاطرنشان کرد: هدف دشمن در این چند شب نه حمایت از یک دختر خانم مرحوم بلکه براندازی اصل دین بود. دشمن بر یک موج اجتماعی سوار شد و با استفاده از سه قشر تلاش کرد تا اهداف خود در کف خیابان‌های جمهوری اسلامی محقق کند. اولاً افرادی که بصیر نبودند و با هر تلنگری، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، دوم انسان‌های مزدور و سربازان پیاده‌نظام دشمن که مدت‌ها برای بروز چنین فتنه‌ای منتظر بودند و سوم نوجوانان و جوانانی که فریب جریان رسانه‌ای دشمن را خوردند.

وی ادامه داد: مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد اما منشأ بروز آشوب‌های این‌چنینی از زمانی است که تردیدها پاسخ داده نشوند و شبهات در اذهان عمومی فراگیر شود. با این حال شهید دوست محمدی شخصیتی بود که همچون امامش در اعتقاداتش تردید نداشت و به همین خاطر به میدان آمد تا پاسدار انقلاب و احکام الهی باشد.

داوری تصریح کرد: شما باید بدانید که در شب‌های اخیر چه گذشت. ما امروز با جریانی مقابله می‌کنیم که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و ظرفیتی را به میدان آورده که دشمن نیستند بلکه تحت تأثیر جو تبلیغاتی عظیم دشمن، فریب‌خورده اند و احساساتشان به هیجان درآمده است. این نوجوانان و جوانان تحت مدیریت فکری و ذهنی رسانه‌های بیگانه هستند و ما آنان را فرزندان ملت می‌دانیم که متأسفانه در معرض شبهات قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: دستگیرشدگان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ بخش اول عناصر مزدور سلطنت‌طلب و معاندی هستند که به‌شدت با آنان برخورد خواهد شد اما بخش عمده آن‌ها دانشجویان و خصوصاً دانش‌آموزانی هستند که فریب‌خورده اند و به میدان آمده‌اند. اولین وظیفه ما هم در برابر این جریان، جهاد تبیین است تا دیگر سینه‌به‌سینه در خانواده‌ها نتوانند خرابی‌ها و کشته‌های آشوب‌های خیابانی را بر عهده نظام بدانند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه هدف دشمن از آشوب‌های اخیر، برپایی نظام سکولار در ایران است، گفت: شهید دوست محمدی مظلومانه زیست، مظلومانه به شهادت رسید و امروز هم هنوز مظلوم است اما نباید اجازه داد که این مظلومیت استمرار داشته باشد. باید به‌موازات جذب فریب‌خوردگان، نوجوان و جوان انقلابی هم به میدان بیایند تا دشمن بداند که همه جوانان ما همان کسانی نیستند که در شب‌های اخیر به خیابان آمدند.