معاون وزیر فرهنگ: تکریم هنرمندان پیشکسوت از مهمترین وظایف حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد است

به گزارش شهرآرانیوز، محمود سالاری روز سه شنبه در حاشیه سفر  ۱۴۵ نفر از هنرمندان پیشکسوت کشور به مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از هنرمندان نیز که یک سری اتفاقات، سبب غلبه احساسات بر خردشان شد و تصمیمات اشتباهی اخذ کردند، گرفتاری هایی را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خویش راه برون رفت از اتفاقات اخیر و دسیسه های دشمنان که همیشه پشت این جریان ها قرار دارد را برای همه تبیین کردند که مورد توجه هنرمندان قرار گرفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری دال بر این بود که همه هنرمندان این سرزمین در امنیت و آسایش خواهند بود و کسی از دایره عنایات و عطوفت جمهوری اسلامی بیرون نخواهد ماند.

سالاری در خصوص حمایت از هنرمندان پیشکسوت کشور نیز، افزود: افق ما ایجاد نشاط و شادابی برای این قشر از جامعه هنری است و تلاش بر این است که این استادان در هیچ حوزه ای دغدغه نداشته باشند.  

وی ادامه داد: هنرمندان پیشکسوت کشور، دارای قرن ها تجربه هستند که هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاوه بر بهره مندی از تجارب آنها، حمایت در حوزه تولید، نشر و چاپ آثار این استادان است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علاوه بر این اهداف، حمایت های پزشکی و درمانی و همچنین تلاش برای تامین مسکن این افراد از اولویت هاست که با توجه به منابع موجود به دنبال تحقق آن هستیم تا رفاه و آسایش را برای آنها به ارمغان آوریم.

سالاری تکریم پیشکسوتان عرصه هنری را از مهمترین وظایف حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد دانست و افزود: این اقدامات با هدف ایجاد انگیزه برای جوانان و علاقه مندانی است که می خواهند مسیر هنروی را سالم و سلامت طی کنند.

هزار پیشکسوت هنر با بیش از ۶۰ سال سن در کشور حضور دارند

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حدود هزار پیشکسوت هنر با بیش از ۶۰ سال سن و دارای درجه یک هنری در کشور حضور دارند که عضو این موسسه هستند.

عباس عظیمی افزود: این موسسه که از زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت دارد و با هدف تکریم پیشکسوتانی است که حداقل ۶۰ سال سن دارند و دارای درجه یک هنری در یکی از رشته های سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات داستانی، هنرهای دستی و معماری هستند.

وی ارائه خدمات درمانی و ایجاد شرایط اخذ مسکن را از وظایف این موسسه برشمرد و عنوان کرد: انتقال تجارب هنرمندان به جامعه به ویژه نسل جوان، برقراری ارتباط عمیق تر میان هنرمندان با یکدیگر و رسیدگی به رفاه این بزرگواران از مهمترین اهداف موسسه است.

هم اکنون ۱۴۵ نفر از هنرمندان پیشکسوت کشور طی سفری ۲ روزه به همراه خانواده خود به مشهد مقدس سفر کرده اند.    

منبع: ایرنا