افزایش ۶ درصدی مصرف گاز طی آذرماه امسال نسبت به سال گذشته در خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، سید حمید فانی با بیان این مطلب افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، هشت میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف این استان به‌مصرف رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال نشانگر کاهشی یک درصدی است.

وی ادامه داد: بیشترین حجم گاز مصرفی خراسان رضوی در این مدت در شهرستان مشهد با سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب به‌ ثبت رسیده است افزود: بیشترین میزان مصرف گاز امسال تا پایان آذر ماه در تاریخ ششم آذرماه با مصرفی معادل ۵۲ میلیون مترمکعب و کمترین میزان مصرف نیز در بیست و دوم تیرماه با ۲۱ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون شبکه گازرسانی در خراسان رضوی با ۳۴ هزار کیلومتر گستردگی، وظیفه توزیع گاز طبیعی را در ۷۸ شهر و دو هزار و ۱۵۷ روستای استان بر عهده دارد همچنین ۱۳ هزار و ۶۷۹ مشترک صنعتی شامل ۱۱ هزار و ۱۰۰ مشترک جزء و دو هزار و ۵۸۰ مشترک صنعتی عمده نیز از سوخت گاز به عنوان انرژِی پاک و ارزان بهره‌مند هستند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با دو میلیون و ۳۳۳ هزار مشترک گاز، پس از استان تهران رتبه دوم تعداد کل مشترکان گاز را در ایران دارد.

منبع: ایرنا