گره قدیمی و چند ساله زباله‌گاه نیشابور باز شد

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اله پور با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و چالش‌های زباله گاه شهرستان نیشابور به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی گفت: در این نشست با کلیات طرح احداث زباله گاه در محل جدید با رعایت الزامات زیست محیطی موافقت شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این جلسه گفت: شهرستان نیشابور به عنوان یک کلانشهر با جمعیت بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر، حجم زباله تولیدی به قدری بالا می‌باشد که دیگر روش‌های قدیمی و سنتی دفن، پاسخگوی این حجم زباله شهرستان نیست و باعث ایجاد آلودگی محیط زیستی فراوانی در این شهرستان شده است.
این مقام مسوول افزود: زباله‌گاه قدیمی این شهرستان که قدمت سی ساله دارد، نارضایتی‌های فراوانی برای ساکنان این منطقه ایجاد و مشکلات زیست محیطی فراوانی بوجود آورده است.
وی گفت: تا کنون محل مناسبی برای زباله گاه جدید جانمایی نشده بود تا بتوان آن را جایگزین زباله گاه کنونی کرد.
اله پور بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع اختصاص محل جدید برای زباله گاه چند سالی است که در دستور کار کارگروه مدیریت پسماند استان و دستگاه‌های متولی می‌باشد، این جلسه تشکیل و مقرر شد: شهرداری نیشابور با نظر شرکت آب منطقه‌ای استان جهت کنترل رواناب نسبت به انجام طرح ساماندهی مسیل‌های موجود در منطقه اقدام نماید و پس از انجام مطالعات و بررسی و تأیید آن توسط شرکت آب منطقه‌ای استان و دستگاه‌های متولی موضوع احداث زباله گاه در دستور کار قرار گیرد.

عملیات اجرایی زباله‌گاه جدید نیشابور هرچه سریع‌تر آغاز شود

ابوطالب جوان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور هم با انتقاد از طولانی شدن روند تأیید مکان زباله گاه جدید نیشابور، تأکید کرد: با صدور تأییدیه نهایی، عملیات اجرایی زباله‌گاه جدید این شهرستان هرچه سریع‌تر آغاز شود.
طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان آماده هر گونه خدمات دهی به این موضوع را خواهد داشت.