نماینده مجلس: کمبود معلم در کشور تا حدودی جبران شد| تداوم آموزش مجازی به‌صلاح سیستم آموزشی و تربیتی کشور نیست

به گزارش شهرآرانیوز، احمدحسین فلاحی با بیان اینکه ما با تداوم آموزش مجازی به شدت مخالف هستیم، گفت: به‌غیر از دانشگاه‌هایی که دانشجوی خارجی دارند یا آموزش دروسی که به دلیل کمبود استاد یا معلم امکانپذیر نباشد تقریبا اکثر استان‌ها توانسته‌اند کمبود نیروی انسانی و موانع موجود در مسیر ارائه خدمات آموزش حضوری را با روش‌هایی جبران کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته منظور این نیست که کمبود ۲۶۰ هزار معلم در کشور نیز جبران شده است، اما از طریق جابجایی، اضافه کاری و دعوت به همکاری از معلمان بازنشسته تا حدودی این مشکل حل شده است.

وی تصریح کرد: ما در مدارس آموزش و پرورش به هیچ وجه صلاح نمی‌دانیم که ارائه خدمات آموزشی در قالب مجازی باشد و امکان تداوم آموزش مجازی هم وجود ندارد و مدت زمان ۲ سالی که خدمات آموزشی به این روش ارائه شد باعث شد فرصت‌ها را از دست بدهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، وجود دارد، یادآور شد: هم‌اکنون ارائه خدمات آموزشی در دانشگاه‌ها به ویژه در رشته پزشکی یا علوم آزمایشگاهی، برگزاری کارگاه‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید حتما به صورت حضوری باشد و به هیچ وجه امکان ندارد که آموزش این رشته‌ها در قالب مجازی ارائه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تاکید کرد: البته برخی شهر‌ها برای ارائه خدمات آموزشی به صورت حضوری با مشکلاتی مواجه هستند کمااینکه در استان همدان با مشکل تامین آب مواجه هستیم و نمی‌توانیم در خوابگاه‌ها به ارائه خدمات بپردازیم بنابراین به طور موقت آموزش به صورت مجازی ارائه می‌شود، اما تداوم این روند نیز به صلاح سیستم آموزشی و تربیتی کشور نیست و چنانچه تداوم یابد نسبت به این موضوع تذکر می‌دهیم تا حتی الامکان مراکز آموزشی با سازوکار‌های مناسب به ارائه خدمات آموزش حضوری بپردازند.