ثبت نام ۱۲ هزار دانش آموز افغانستانی تازه وارد در مدارس مشهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید علی قاسمی روز چهارشنبه گفت: براساس سرشماری فصل بهار اتباع خارجی، در پی ورود موج جدید مهاجران افغانستانی، ۱۸۰ هزار نفر به جمع ۳۲۰ هزار تبعه مجاز و دارای مدرک افغانستانی اضافه شدند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با اخذ مجوزهای جدید شمار دیگری نیز به این تعداد اضافه شده و در مدارس مشهد ثبت نام شوند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: حدود ۷۰ هزار دانش آموز افغانستانی در قالب ۳۲۰ هزار تبعه دارای مدارک اقامت نیز امسال در مدارس استان ثبت نام شده اند.

قاسمی افزود: همه دانش آموزان افغان دارای مدرک اقامت و یا سرشماری شده در جمع ۱۸۰ هزار مهاجر تازه وارد با ارائه مدرک تحصیلی و یا انجام تعیین سطح تحصیلی در مدارس استان ثبت نام می شوند و مشکلی در اجرای این روند وجود ندارد.

این درحالی است که تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان هفت میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.

پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی در بهار امسال، ۱۸۰ هزار نفر به تعداد مهاجران افغان مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران افغان دارای مدرک قانونی و ثبت نام شده در طرح جدید سرشماری اتباع به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۸ درصد این گروه در کلانشهر چهار میلیون نفری مشهد سکونت دارند.