تذکر نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره توجه به وضعیت حقوق بازنشستگان و رسیدگی به معیشت حداقلی آن‌ها

به گزارش شهرآرانیوز، یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

-تذکر منصور آرامی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی حاجی آباد.

-تذکر محمد وحیدی نماینده بجنورد و بانه و سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان و تعدادی از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم اولویت‌دهی طرح‌های عمرانی به ساخت بیمارستان حوزه انتخابیه و بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی بجنورد.

-تذکر حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا و تعدادی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت خرید تضمینی دام عشایر و روستاییان مازاد دام دامپروری صنعتی با نرخ مصوب. همچنین تذکر به همراه ۶۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت حذف شرط ارائه سند مسکن برای پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در ابلاغیه هیأت وزیران.

-تذکر احمد محرم زاده یخفروزان و ۳۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم برخورد قاطع با بنگاه‌های اقتصادی که در فتنه اخیر علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند.

-تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان و ۳۴ نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات، اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور: لزوم برخورد قاطع با بنگاه‌های اقتصادی که در فتنه اخیر علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم توجه به وضعیت حقوق بازنشستگان با توجه به تورم موجود و رسیدگی به معیشت حداقلی آنها.

-تذکر ابراهیم رضایی نماینده دشتستان و ۳۶ نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات، اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور: لزوم برخورد قاطع با بنگاه‌های اقتصادی که در فتنه اخیر علیه امنیت ملی اقدام کرده‌اند.

-تذکر حسین محمدصالح دارانی نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و ۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم برخورد قاطع با عوامل هنجارشکن.

-تذکر ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در اصلاح مشکلات اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان. همچنین تذکر به همراه ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: لزوم اطلاع‌رسانی و بررسی دقیق مشکلات و اعتراضات کنکوریان امسال.

-تذکر سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده و ۵۷ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تعیین تکلیف استخدام معلمان طرح مهرآفرین. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم توجه به وضعیت حقوق بازنشستگان با توجه به تورم موجود و رسیدگی به معیشت حداقلی آنها.

-تذکر احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم حمایت از احداث مجتمع درمانی زیارتی – اقامتی آبگرم در مجاورت امامزاده قاسم (ع) شهرستان فیروزه. همچنین تذکر و ۱۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت تصویب اختیارات ویژه به شهرستان‌های دارای فرمانداری‌های ویژه از استانداری‌های مربوطه و لزوم تعیین تفاوت‌های فرمانداری‌های ویژه و فرمانداری‌های عادی.

-تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به همراه ۵ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم اصلاح امکانات اساسی روش کنترل قیمت مصرف کننده و تولید کننده کالا‌هایی که توسط سازمان حمایت از مصرف کننده الزامی شده است.