همه چیز درباره مرز میلک | کریدور اقتصادی کشور در جنوب شرق

به گزارش شهرآرانیوز؛ برازنده فرماندار شهرستان هیرمند در بازدید از پایانه مرزی میلک گفت: پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند از نظر اقتصادی برای استان و کشور بسیارحائز اهمیت است.

وی افزود: این پایانه به دلیل همجواری با کشور افغانستان و با توجه به ظرفیت‌هایی که در جنوب شرق وجود دارد شاه راه صادرات و واردات کالا است.

برازنده گفت: پیگیری های فراوانی برای راه اندازی و احداث پل دوم میلک شده است که بعد از تغییر و تحولاتی که در کشور افغانستان رخ داد این موضوع کمی با مشکل مواجه شده است.

ضیایی مدیر پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند هم گفت: در بخش مسافربری با تدابیر و رایزنی هایی که شده است مجوز اتوبوس،تاکسی و ون برای این مرز گرفته شد و باعث افزایش مسافربری و تردد حمل ناوگان مسافربری در مرز میلک شده است.

وی افزود: در مرز میلک تعداد صدو هشتاد شرکت بین المللی و دو شرکت سواری در این مرز فعالیت می کنند که حدود هزار نفر در این مرز مشغول و کار می کنند.

ضیایی بیان کرد: عمده کالاهایی که از پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان ترانزیت می شود لوازم یدکی خودرو و کالاهای صادراتی شامل؛فرآورده های لبنیاتی، میوه و تروبار،فرآورده های نفتی،برف و سیمان است.

وی گفت: با پیگیری هایی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام داده است توانسته ایم مجوز پسکرانه را بگیریم و صفر تا صد کارهای اداری ناوگان ترانزیتی و صادرات در بیرون از محوطه پایانه مرزی میلک انجام خواهد شد و ناوگان فقط برای خروج از مرز به داخل پایانه مرزی مراجعه می کنند.

در شهرستان مرزی هیرمند تعداد دو بازارچه فعال وجود دارد که بازارچه گمشاد در شمال و بازارچه میلک در جنوب این شهرستان قرار دارد.

منبع: ایسنا